Hashtag-ul săptămânii: #ÎncredereÎnInteligențaArtificială

„Dezvoltarea Inteligenței Artificiale într-o manieră care să ne inspire încredere este o obligație, nu o opțiune. Uniunea Europeană devine vârful de lance în stabilirea unor reglementări la nivel global, care să facă din Inteligența Artificială o tehnologie demnă de încredere.” Declarația Vicepreședintelui executiv pentru mediul digital al Comisiei Europene, Margrethe Vestager, cu ocazia prezentării Pachetului […]

Hashtag-ul săptămânii: #CostulInacțiunii

„Se produc multe fenomene dăunătoare pe Facebook, în privința cărora nu se iau măsuri deoarece se consideră că nu reprezintă nici un un risc din punctul de vedere al imaginii. Costul inacțiunii nu este plătit de Facebook. Este plătit de lumea întreagă.” – Sophie Zhang, fost analist de date în cadrul Facebook, angajată în departamentul […]

Hashtag-ul săptămânii: #BigData_DupăMoarte

„Încă nu realizăm câte lucruri sunt deja posibile. […]  În curând, în era big data, vom putea reconstitui profilul unei persoane până într-acolo încât aceasta va continua să existe chiar și după moarte: va continua să comande online, să facă rezervări pentru concerte și să comenteze, la micul dejun, ultimele evenimente” (Kazuo Ishiguro, laureat al […]

Hashtag-ul săptămânii: #Hahaganda sau dezinformarea prin râs

Hahaganda reprezintă utilizarea umorului ca armă retorică în campaniile de dezinformare. Când sunt utilizate cu rea-intenție, umorul, satira și memele devin modalități eficiente de a induce audiența în eroare. Scopul este de a eroda credibilitatea țintei prin ridiculizare continuă. Sursa: Newsletter-ul ”Disinformation review” (EUvsDisinfo), 1 aprilie 2021

Hashtag-ul Săptămânii: #PlatformeleSuntInflamabile

„Facebook dorește să ne fixăm asupra modului în care putem stinge incendiile punctuale, în loc să ne concentrăm pe faptul că produsul însuși este inflamabil.” Declarația congresman-ului republican Tom Malinowski, în contextul preconizatei elaborări a unui act legislativ care propune ridicarea imunității platformelor pentru mesajele găzduite, atunci când respectivele mesaje incită la violență.

Hashtag-ul săptămânii: #PolarizareAlgoritmică

Algoritmii Facebook sunt antrenați să alimenteze utilizatorii cu puncte de vedere și opinii aflate la extreme. „În timp, activitatea algoritmilor a devenit măsurabil mai polarizantă”, a declarat un cercetător în domeniul inteligenței artificiale care a lucrat pentru Facebook din anul 2018. Rezultatele studiilor echipei sale confirmă că modelele algoritmice care maximizează engagement-ul cresc implicit și […]

#splinternet, #netulDivizat

#splinternet #netulDivizat Dacă înțelegerile de tip bilateral între giganții digitali și statele individuale vor deveni normă, iar condițiile impuse de autoritățile naționale se vor înmulți, este posibil ca era Internetului global să ia sfârșit. Termenul de „splinternet” („to splinter” = a se diviza, a se despica) este utilizat pentru a defini Internetul divizat, delimitat de graniţe naționale; termenul […]

Hashtag-ul săptămânii: #Deepfake, viitorul conținutului digital

Deepfake vă prezintă știrile serii! Nu este o glumă, este rezultatul unui experiment realizat în urmă cu câteva luni de către postul TV sud-corean MBN. Producătorii au înlocuit-o pe jurnalista Kim Joo-Ha cu un avatar creat prin tehnologia deepfake (materiale video realizate de la zero cu ajutorul inteligenței artificiale). „Acesta este viitorul conținutului digital”, punctează Victor Riparbelli, co-fondator al […]

Hashtag-ul săptămânii: #splinternet #netulDivizat

Dacă înțelegerile de tip bilateral între giganții digitali și statele individuale vor deveni normă, iar condițiile impuse de autoritățile naționale se vor înmulți, este posibil ca era Internetului global să ia sfârșit. Termenul de „splinternet” („to splinter” = a se diviza, a se despica) este utilizat pentru a defini Internetul divizat, delimitat de graniţe naționale; termenul este sugestiv pentru […]