Hashtag-ul săptămânii: #CursaÎnarmăriiCuInteligențăArtificială

„O cursă a înarmării cu Inteligență Artificială este în plină desfășurare. […] Ne aflăm chiar în mijlocul ei. Aceasta este realitatea căreia trebuie să îi facem față.” – Heiko Maas, Ministrul german al Afacerilor Externe, în noul documentar DW, ”Future Wars — and How to Prevent Them”.

Hashtag-ul săptămânii: #DeceniulGeoTech

„Noile capacități dobândite prin exploatarea seriilor mari de date și prin intermediul tehnologiilor emergente exacerbează inegalitatea socială și afectează relațiile geopolitice, competiția globală și oportunitățile privind relațiile de colaborare. Deceniul următor, „deceniul GeoTech”, trebuie să abordeze aceste sisteme sofisticate, dar potențial fragile, care conectează oamenii și națiunile, și încorporează reziliența ca fundament al vieții moderne:” […]

Hashtag-ul săptămânii: #NuExistăSuveranitateFără_Suveranitate_Tehnologică

„Nu există suveranitate în absența suveranității tehnologice.” – Cédric O, Ministrul Digitalizării și comunicațiilor electronice din Franța, cu ocazia lansării Observatorului pentru tehnologiile și suveranitatea digitală. Noul Observator, în cadrul căruia vor coopera companiile tehnologice, startup-urile în domeniu și decidenții politici, face parte din strategia statului francez de a cultiva suveranitatea tehnologică în domeniul digital […]

Hashtag-ul săptămânii: #TaxareaBigTech

„Comisia folosește toate instrumentele de care dispune pentru a combate practicile fiscale inechitabile. Vom studia decizia [în cazul Amazon –n.r.] și vom reflecta asupra pașilor următori” – declarație a Vicepreședintelui Comisiei Europene, Margrethe Vestager Amazon a câștigat la Curtea Europeană de Justiție un apel împotriva Comisiei Europene privind taxele datorate în Luxemburg, în valoare de […]

Hashtag-ul săptămânii: #WeaponizingNewTechnologies

„Ameninţările în creștere la adresa securităţii și societăţilor noastre, decurgând din exploatarea vulnerabilităţilor sistemice şi utilizarea în scop militar a noilor tehnologii, solicită eforturi în direcţia creşterii rezilienţei la nivel național şi aliat, aşa cum a fost evidenţiat inclusiv în contextul actualei pandemii de COVID-19. Trebuie să continuăm aceste demersuri şi salutăm toate iniţiativele dedicate […]

Hashtag-ul săptămânii: #SprijinPentruOrganizațiileMedia

Cu ocazia Zilei Libertății Presei (3 mai), Uniunea Europeană se declară pregătită să implementeze măsuri de pionierat pentru protejarea libertății presei și combaterea dezinformării: „UE este hotărâtă să facă mai mult, atât în Europa, cât și în afara acesteia. UE va continua să se coordoneze cu organizațiile și mecanismele internaționale și să deschidă noi orizonturi. […]

Hashtag-ul săptămânii: #ÎncredereÎnInteligențaArtificială

„Dezvoltarea Inteligenței Artificiale într-o manieră care să ne inspire încredere este o obligație, nu o opțiune. Uniunea Europeană devine vârful de lance în stabilirea unor reglementări la nivel global, care să facă din Inteligența Artificială o tehnologie demnă de încredere.” Declarația Vicepreședintelui executiv pentru mediul digital al Comisiei Europene, Margrethe Vestager, cu ocazia prezentării Pachetului […]

Hashtag-ul săptămânii: #CostulInacțiunii

„Se produc multe fenomene dăunătoare pe Facebook, în privința cărora nu se iau măsuri deoarece se consideră că nu reprezintă nici un un risc din punctul de vedere al imaginii. Costul inacțiunii nu este plătit de Facebook. Este plătit de lumea întreagă.” – Sophie Zhang, fost analist de date în cadrul Facebook, angajată în departamentul […]

Hashtag-ul săptămânii: #BigData_DupăMoarte

„Încă nu realizăm câte lucruri sunt deja posibile. […]  În curând, în era big data, vom putea reconstitui profilul unei persoane până într-acolo încât aceasta va continua să existe chiar și după moarte: va continua să comande online, să facă rezervări pentru concerte și să comenteze, la micul dejun, ultimele evenimente” (Kazuo Ishiguro, laureat al […]

Hashtag-ul săptămânii: #Hahaganda sau dezinformarea prin râs

Hahaganda reprezintă utilizarea umorului ca armă retorică în campaniile de dezinformare. Când sunt utilizate cu rea-intenție, umorul, satira și memele devin modalități eficiente de a induce audiența în eroare. Scopul este de a eroda credibilitatea țintei prin ridiculizare continuă. Sursa: Newsletter-ul ”Disinformation review” (EUvsDisinfo), 1 aprilie 2021