În epoca sa de pionierat, Internetul s-a aflat sub dominația companiilor și produselor americane. În 1994, jumătate dintre utilizatori proveneau din SUA. Astăzi, Internetul este o afacere globală: între 80% și 90% dintre utilizatori provin din afara SUA, iar companiile nou create contestă monopolul deținut cândva de Silicon Valley (v. grafic). Aceste schimbări au consecințe importante asupra reglementării internetului. La început, prevederile în domeniu reflectau viziunea americană. Astăzi, alți jucători importanți au pretenția să își impună propriile legi, valori și preferințe culturale. Două exemple de relief: conflictul dintre China și SUA pe marginea companiei chineze Tik Tok și demersurile făcute de UE pentru a reglementa activitatea Facebook în statele membre.

Sursă grafic: Benedict Evans, The end of the American internet.
Citește mai mult:
ssir.org – Stanford Social Innovation Review: It’s Time for Government to Regulate the Internet
theconversation.com – The Conversation: Regulate social media? It’s a bit more complicated than that
Articole asemănătoare:
Tehno Impact: Tableta ce iți poate regenera smalțul dinților
Tehno Impact: Cine stăpânește datele stăpânește lumea
Tehno Impact: Project December: Catharsis sau o promisiune falsă?
Tehno Impact: Franța amendează din nou gigantul Google
Tehno Impact: Twitter își propune să atragă mai mulți utilizatori
Tehno Impact: Nasul artificial – un produs al Inteligenței Artificiale descins direct din filmele SF