În epoca sa de pionierat, Internetul s-a aflat sub dominația companiilor și produselor americane. În 1994, jumătate dintre utilizatori proveneau din SUA. Astăzi, Internetul este o afacere globală: între 80% și 90% dintre utilizatori provin din afara SUA, iar companiile nou create contestă monopolul deținut cândva de Silicon Valley (v. grafic). Aceste schimbări au consecințe importante asupra reglementării internetului. La început, prevederile în domeniu reflectau viziunea americană. Astăzi, alți jucători importanți au pretenția să își impună propriile legi, valori și preferințe culturale. Două exemple de relief: conflictul dintre China și SUA pe marginea companiei chineze Tik Tok și demersurile făcute de UE pentru a reglementa activitatea Facebook în statele membre.

Sursă grafic: Benedict Evans, The end of the American internet.
Citește mai mult:
ssir.org – Stanford Social Innovation Review: It’s Time for Government to Regulate the Internet
theconversation.com – The Conversation: Regulate social media? It’s a bit more complicated than that
Articole asemănătoare:
Tehno Impact: Timpul petrecut pe Instagram – dăunător pentru adolescenți?
Tehno Impact: Vulnerabilitatea conductelor petroliere față de atacurile cibernetice
Tehno Impact: Inteligența Artificială în acțiuni militare
Tehno Impact: Ghid pentru gestionarea incidentelor informaționale și a viitoarelor infodemii
Tehno Impact: TikTok – cea mai descărcată aplicație din lume
Tehno Impact: Jaf realizat cu ajutorul tehnologiei deepfake