Psihologia dezinformării: Eroarea logică Nirvana

Articole asemănătoare:Psihologia dezinformării: Apple deschide la Munchen un centru de cercetare dedicat tehnologiei 5Gluni martie 8, 2021Focus România: Încrederea românilor în alte stateluni martie 29, 2021Cu ochii pe… Lansarea platformei cetățenilor UE  luni aprilie 12, 2021Newsletterul ANTI-FAKE (30 noiembrie – 7 decembrie 2020)luni noiembrie 30, 2020Fact-checking-ul săptămânii: O fotografie trucată cu Osama bin Laden împreună […]

Psihologia dezinformării: Ce se întâmplă în mintea noastră atunci când primim o informație nouă?

Articole asemănătoare:Tehno Impact: Aplicațiile mobile și utilizarea abuzivă a datelor personaleluni aprilie 5, 2021Tehno Impact: Conversație cu Albert Einstein digitalluni aprilie 26, 2021Cu ochii pe… Ce țări europene depind de gazul rusesc?miercuri februarie 9, 2022Psihologia dezinformării: Fake news: patru moduri prin care devin ușor de reținutluni septembrie 6, 2021Newsletterul ANTI-FAKE: Dezinformarea: tendințe și previziunimiercuri ianuarie […]

Psihologia dezinformării: Cum devenim vulnerabili la manipulare și dezinformare?

Articole asemănătoare:Hashtag-ul săptămânii: #Once-in-a-centuryHealthCrisisluni august 3, 2020Newsletterul Antifake: Atenție la fraudele online din perioada sărbătorilor!miercuri decembrie 20, 2023Newsletter-ul ANTI-FAKE: Vocea lui John Lennon, readusă la viață cu ajutorul tehnologiei IAjoi iunie 15, 2023Fact-checking-ul săptămânii: Știre fabricată conform căreia Tucker Carlson ar fi fost plasat pe o „L…miercuri februarie 14, 2024Pe urmele fake-ului: Croația lansează proiectul […]

Psihologia dezinformării: Să căutăm informații doar în surse credibile!

Ce trebuie să facem atunci când suntem expuși unei informații despre care nu știm dacă este adevărată sau falsă? Să verificăm pe Google dacă se confirmă. Dar și această acțiune este influențată de mai mulți factori și poate avea efecte diverse asupra modului în care ne raportăm la fake-news și dezinformări. Departamentul de Mass Media […]

Psihologia dezinformării: Orientările politice și încrederea în știință

Orientarea politică influențează modul în care ne raportăm la știință. Datele sociologice din SUA arată că încrederea în știință a simpatizanților partidului republican a scăzut de la 72% în 1975, la 45% astăzi, în timp ce în cazul democraților a crescut de la 67%, la 79%. Conform cercetătorului Adrian Bardon, negaționismul științific are legătură cu […]

Psihologia dezinformării: Mai bine să previi decât să combați

Atât experții în comunicare medicală, cât și organizațiile de fact-checking, depun eforturi constante pentru a combate dezinformarea în contextul pandemiei de COVID-19. Totuși, potrivit unui articol recent, este bine să acționăm înainte ca răul social să fie făcut. Comunicarea preventivă îi ajută pe oameni să devină conștienți de existența unor teme care se repetă și […]

Psihologia dezinformării: Fake news: patru moduri prin care devin ușor de reținut

Care sunt modalitățile prin care conținutul înșelător ajunge să ne păcălească și să ni se întipărească în minte? Studiile au demonstrat că există o serie de scurtături mentale (heuristics) pe baza cărora percepem și interpretăm informațiile noi pe care le întâlnim, indiferent de credibilitatea acestora. Mai exact, avem tendința să acordăm atenție sporită informațiilor noi, […]

Psihologia dezinformării: Cum a schimbat pandemia modul în care ne informăm?

Pandemia de COVID-19 a determinat o perturbare majoră a vieții de zi cu zi, care a generat numeroase schimbări, inclusiv în modul în care ne informăm și consumăm știri. Mai multe studii publicate recent au analizat consumul de știri din ultimul an și jumătate și au determinat existența mai multor factori interconectați care favorizează formarea […]

Psihologia dezinformării: Capcanele referințelor științifice

Pandemia de COVID-19 și adoptarea măsurilor de prevenire a noilor infectări, precum vaccinarea sau purtarea măștii de protecție, au evidențiat importanța încrederii publice în știință. Un studiu recent  constată că încrederea în știință îi face pe oameni vulnerabili în fața pseudoștiinței. În cadrul cercetării, autorii au prezentat  participanților online două știri fictive. Știrile au inclus trimiteri la […]

Psihologia dezinformării: Scrolling-ul obsesiv. Este cazul să mă opresc?

Pandemia de COVID-19 a schimbat modul în care folosim social media pentru a consuma știri. Avem tendința să consumăm mai multe știri pe subiecte legate de pandemie când au loc evenimente-cheie în evoluția situației. Mai exact, în astfel de momente, oamenii au un nivel mai ridicat de incertitudine, și încearcă, prin consumul constant de știri, […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.