Psihologia dezinformării: Trebuie să facem dezinformarea mai greu de distribuit

Ușurința distribuirii informației pe platformele digitale – prin simpla apăsare a butonului „share” – este unul dintre factorii principali care contribuie la circulația rapidă a dezinformării în mediul online. Cercetările sugerează că fricțiunea – îngreunarea gestului de a distribui o postare –  limitează diseminarea informațiilor false, fără să le afecteze pe cele credibile. În cadrul experimentului, participanții au fost confruntați cu o serie de știri false și altele adevărate. Cei cărora li s-a cerut explicit să argumenteze gradul de credibilitate a știrilor înainte de „share”, au fost mai puțin dispuși să le distribuie pe cele false.În practică, platformele ar putea implementa pași intermediari prin care persoana trebuie să treacă înainte să poată distribui conținutul vizat, fie sub forma solicitării unor confirmări suplimentare („Sunteți sigur că doriți să distribuiți această postare?”), fie sub formă de avertismente privind veridicitatea informației.

Citește mai mult:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *