Psihologia dezinformării: Pe internet, ne autolimităm accesul la informație

Fiecare decizie pe care o luăm pe platformele digitale, fiecare website pe care îl vizităm, fiecare pagină căreia îi dăm like, profilurile de Facebook cu care interacționăm în mod repetat, selecția prietenilor virtuali, căutările pe care le realizăm pe Google – toate acestea sunt înmagazinate permanent. Algoritmii utilizați de platforme sunt antrenați să proceseze aceste date și să ne ofere conținut 100% personalizat. Menirea algoritmilor este să oglindească informația cu care rezonăm cel mai bine, cea care reflectă convingerile noastre preexistente.Acest fenomen se numește expunere selectivă la informație și prezintă riscul de a ne scufunda într-o „bulă” limitativă de informație, care să ne „ferească” de punctele de vedere divergente de ale noastre. Pentru informarea echilibrată, indiferent de subiect, contează diversitatea vocilor la care ne expunem.

Citește mai mult:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.