Un nou studiu realizat de către Oxford Internet Institute (Universitatea Oxford) arată că Facebook este principalul canal de distribuire a clipurilor video care dezinformează cu privire la COVID-19. Din reconstituirea traseului acestor clipuri în social media, au rezultat câteva perspective interesante:
1. Dezinformarea despre COVID-19 doboară recorduri de audiență, dar nu direct pe YouTube, unde a fost afișată inițial, ci pe alte rețele sociale. Clipurile analizate au fost distribuite de 20 milioane de ori pe Facebook, ceea ce întrece numărul cumulat de distribuiri ale clipurilor postate pe YouTube de cele mai populare cinci canale de știri (CNN, ABC News, BBC, Fox News și Al Jazeera).
2. Comunitățile de pe Facebook sunt catalizatori ai dezinformării și contribuie semnificativ la viralizarea acesteia.
3. Pe Facebook doar 1% dintre video-urile problematice au fost etichetate drept dezinformare. Rezultatele vin în sprijinul ideii că orice măsuri de combatere a dezinformării trebuie însoțite de reglementări pentru diminuarea engagement-ului.
1. Dezinformarea despre COVID-19 doboară recorduri de audiență, dar nu direct pe YouTube, unde a fost afișată inițial, ci pe alte rețele sociale. Clipurile analizate au fost distribuite de 20 milioane de ori pe Facebook, ceea ce întrece numărul cumulat de distribuiri ale clipurilor postate pe YouTube de cele mai populare cinci canale de știri (CNN, ABC News, BBC, Fox News și Al Jazeera).
2. Comunitățile de pe Facebook sunt catalizatori ai dezinformării și contribuie semnificativ la viralizarea acesteia.
3. Pe Facebook doar 1% dintre video-urile problematice au fost etichetate drept dezinformare. Rezultatele vin în sprijinul ideii că orice măsuri de combatere a dezinformării trebuie însoțite de reglementări pentru diminuarea engagement-ului.
Articole asemănătoare:
Psihologia dezinformării: Să căutăm informații doar în surse credibile!
Dezinformare, reziliență socială și COVID-19 - RAPORT
Psihologia dezinformării: Sunt rețelele sociale nocive pentru adolescenți?
Psihologia Dezinformării: Ce sunt narațiunile strategice cu scopuri de dezinformare?
Psihologia dezinformării: Reclamele personalizate alimentează polarizarea
Psihologia dezinformării: Principiul dominoului: ce este pseudo-argumentul „panta alunecoasă”?