Teoria inoculării este o teorie socială care urmărește să crească reziliența publicului în raport cu narațiunile înșelătoare. Prin analogie cu vaccinarea, inocularea comunicațională presupune expunerea la mesaje „diluate”, care să antreneze audiența cu privire la diversele manifestări ale dezinformării cu care se pot întâlni pe viitor. Tehnica inoculării ajută în lupta cu fake news, făcându-i pe utilizatorii platformelor digitale mai alerți în raport cu tehnicile de dezinformare. În practică, rețelele sociale au introdus în ultimii ani avertismente/ etichete/ informații factuale lângă postările social media care pot induce în eroare. Cercetările confirmă că această strategie reduce parțial credibilitatea dezinfomării, dar afectează și încrederea în informațiile adevărate.
Citește mai mult:
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
Articole asemănătoare:
Psihologia dezinformării: Disonanța cognitivă – contradicțiile ne produc disconfort mental
Psihologia dezinformării: De ce să nu atragi public atenția celor care distribuie conţinuturi false
Psihologia dezinformării: Cum este relativizat războiul din Ucraina: 5 tehnici înșelătoare
Psihologia dezinformării: Cum pot informațiile incorecte să devină adevăruri de necontestat?
Psihologia dezinformării: Echo chambers: ce sunt și cum putem evada
Psihologia dezinformării: Ce facem când suntem bombardați cu mesaje pe WhatsApp?