Teoria inoculării este o teorie socială care urmărește să crească reziliența publicului în raport cu narațiunile înșelătoare. Prin analogie cu vaccinarea, inocularea comunicațională presupune expunerea la mesaje „diluate”, care să antreneze audiența cu privire la diversele manifestări ale dezinformării cu care se pot întâlni pe viitor. Tehnica inoculării ajută în lupta cu fake news, făcându-i pe utilizatorii platformelor digitale mai alerți în raport cu tehnicile de dezinformare. În practică, rețelele sociale au introdus în ultimii ani avertismente/ etichete/ informații factuale lângă postările social media care pot induce în eroare. Cercetările confirmă că această strategie reduce parțial credibilitatea dezinfomării, dar afectează și încrederea în informațiile adevărate.
Citește mai mult:
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
Articole asemănătoare:
Psihologia dezinformării: Presiunea grupului și conformismul pe rețelele sociale
Psihologia Dezinformării: Scopurile, strategiile și tacticile acțiunilor de influențare în context d...
Psihologia dezinformării: Tips & tricks despre cum să limităm amplificarea conținutului înșelător
Psihologia dezinformării: Cum ne facem plăcuți într-o conversație?
Psihologia dezinformării: Cum devenim vulnerabili la manipulare și dezinformare?
Psihologia dezinformării: Un spațiu digital mai sigur: sfaturi pentru părinți
Pingback: Newsletterul ANTI-FAKE (6-13 septembrie 2021) | antifake.ro
Pingback: Psihologia dezinformării: Mai bine să previi decât să combați | antifake.ro