Suntem predispuși să răspândim informații neverificate care pot proveni din surse nesigure, dacă acestea au un număr semnificativ de like-uri și distribuiri în mediul online, arată o cercetare. Astfel, o rată mai mare de interacțiune (număr de like-uri, distribuiri etc.) și de popularitate a unui conținut pe Facebook sau Instagram amplifică rata răspândirii unor știri false, a dezinformării sau a conținutului din surse îndoielnice. Cercetarea a arătat cât de vulnerabili sunt participanții, atunci când văd rata mare de engagement a postărilor și cât de periculos este fenomenul pe timp de pandemie.
Citește mai mult:
Cum eradicăm „infodemia”?
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/covid19-pandemic-infodemic-misinformation-fake-news/
Facebook și Twitter îl penalizează pe Donald Trump după o serie de afirmații periculoase:
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-53673797
Cum eradicăm „infodemia”?
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/covid19-pandemic-infodemic-misinformation-fake-news/
Facebook și Twitter îl penalizează pe Donald Trump după o serie de afirmații periculoase:
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-53673797
Articole asemănătoare:
Psihologia Dezinformării: Strategii retorice posibil înșelătoare
Psihologia dezinformării: De ce să nu atragi public atenția celor care distribuie conţinuturi false
Psihologia dezinformării: Cum migrează vocabularul de contestare a pandemiei spre subiectul războiul...
Psihologia dezinformării: Efectele fake news asupra comportamentului uman
Psihologia dezinformării: Pe ce se bazează oamenii pentru a evalua un conținut atunci când nu au înc...
Psihologia dezinformării: Cum a schimbat pandemia modul în care ne informăm?