Psihologia dezinformării: Anti-fake: câteodată, inacțiunea este cea mai bună soluție

Având în vedere faptul că fenomenul dezinformării digitale este unul global, cercetătorii sunt din ce în ce mai preocupați să identifice unele soluții care ar putea reduce din amploarea acestuia. Una dintre acestea, care ar putea avea ca efect reducerea răspândirii de conținut înșelător/ fals, este aceea de a evita orice tip de engagement (like, share etc.) cu acel conținut. Dacă utilizatorii interacționează (chiar și pentru a-l combate) cu un conținut despre care nu știu sigur cât este de credibil, atunci cresc șansele ca acel conținut să devină viral și convingător (expunerea repetată la un mesaj înșelător are drept efect credibilizarea acestuia). Așadar, atunci când întâlnește informații înșelătoare/ false, cel mai bun lucru pe care un utilizator de social media îl poate face este acela de a evita, în totalitate, interacțiunea cu acele informații.

Citește mai mult:
restresearch.ac.uk – „Why Do People Share Disinformation On Social Media?”
scientificamerican.com – „Information Overload Helps Fake News Spread, and Social Media Knows It”
news.usc.edu – „How Americans can help stop fake news”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *