Pe urmele fake-ului: Twitter, măsuri împotriva conținutului înșelător

Twitter a lansat un experiment prin care utilizatorilor din SUA, Australia și Coreea de Sud le este permis să semnaleze conținutul pe care îl consideră înșelător. Extinzând meniul cu trei puncte din colțul din dreapta-sus al unui tweet, utilizatorii pot raporta tweet-ul ca fiind înșelător, având opțiunile: „politică”, „sănătate” sau „altceva”. În cazul subiectelor politice pot menționa dacă este vorba despre alegeri, iar în cazul sănătății dacă tweet-ul dezinformează cu privire la COVID-19. Utilizatorii nu vor primi actualizări despre ce se va întâmpla cu postările raportate, însă adăugarea acestei posibilități rămâne un subiect deschis.

Măsura este în testare, prezentând anumite vulnerabilități. Utilitatea experimentului depinde de acuratețea raportărilor utilizatorilor. Twitter nu oferă o explicație exactă cu privire la definiția termenului dezinformare, astfel utilizatorii pot semnala conținutul cu care nu sunt de acord ca fiind înșelător. De asemenea, elemente ca familiaritatea informațiilor, identitatea grupului și credințele pot altera interpretarea informațiilor. Pentru o abordare mai echilibrată, utilizatorii pot folosi diverse tehnici precum abordarea orientată spre consumator sau compararea mai multor surse.

Citește mai mult:

https://techcrunch.com/2021/08/17/twitter-report-misinformation/?guccounter=1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *