Pe urmele fake-ului: Sugestii pentru identificarea fake-ului

În ultima perioadă, tot mai mulți cercetători preocupați de studiul dezinformării atrag atenția asupra faptului că fie au acces limitat la date referitoare la comportamentul digital al oamenilor, fie nu au deloc (în special din cauza aspectelor legate de confidențialitate). Lipsa datelor reale este asociată cu o imagine distorsionată asupra întregului ecosistem digital în care sălășluiește un fel aparte de dezordine – cea informațională. În opinia cercetătorilor, platformele digitale – principalele motoare de creare și amplificare a conținutului înșelător sau fals – ar trebui să ofere acces facil la date reale și complete. De exemplu, dacă platformele digitale ar oferi date despre cine și când a citit un anumit conținut (înșelător sau nu), dacă l-a distribuit sau nu și/ sau alte informații similare, atunci misterul care înconjoară dezinformarea din mediul digital s-ar diminua considerabil și, deci, s-ar putea ajunge mai ușor pe urmele fake-ului.

Citește mai mult:
medium.com – Data and Misinformation Part 3
disinfobservatory.org – Social Observatory for Disinformation and Social Media Analysis

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *