Pe urmele fake-ului: Publicitate de 2,6 miliarde de dolari pe site-uri care dezinformează

Dezinformarea în mediul online este o afacere profitabilă: știrile înșelătoare tind să atragă un număr consistent de utilizatori, ceea ce se traduce în venituri importante din publicitate pentru proprietarii acestor site-uri. De regulă, publicitatea online este intermediată de platformele digitale prin procese automate, fără intervenție umană, iar brandurile nu cunosc faptul că sponsorizează dezinformarea. Un raport special realizat de NewsGuard și Comscore ilustrează amploarea acestui fenomen, cu care Uniunea Europeană se luptă deja de câțiva ani. Conform raportului, 1,68% din afișările de reclame din eșantionul de 7.500 de site-uri analizate au fost plasate pe site-uri care dezinformează. Raportând acest procent la câștigurile totale de 155 miliarde de dolari din industria publicității online, rezultă venituri de aproximativ 2,6 miliarde de dolari pentru publicațiile online ce găzduiesc fake news.

Comisia Europeană recomandă implementarea unor măsuri adiționale care să facă dezinformarea mai dificil de monetizat. Astfel, platformele și jucătorii din ecosistemul de publicitate online trebuie să colaboreze mai transparent unul cu celălalt, să facă schimb de informații și să refuze actorii care postează sistematic fake news. La rândul său, NewsGuard implementează două strategii pentru limitarea fenomenului: implicarea factorului uman în procesul publicitar, pentru a detecta site-urile de dezinformare mai eficient, și extinderea bazei de date cu site-uri și editori de înaltă credibilitate.

Citește mai mult:

www.dw.comStudy: Google, Amazon ad revenue funds pandemic disinformation

https://cmds.ceu.edu/The Business of Misinformation – Final Report: How Misinformation Became a Profitable Business in Eastern Europe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *