În ultimii ani, mai multe studii au încercat să identifice tipologiile de persoane cele mai predispuse să distribuie fake news. Se cunoaște deja faptul că persoanele cu o orientare politică conservatoare tind să distribuie mai frecvent știri false, însă nu trebuie să recurgem la generalizări pripite. Noi date de cercetare arată că, alături de preferințele politice, factorii de personalitate au o contribuție importantă. Cercetătorii au pornit de la Modelul ”Big Five” al personalității, care distinge în cadrul personalității 5 trăsături independente: nevrotism, extraversie, deschidere, agreabilitate și conştiinciozitate. Se pare că trăsătura care determină predispoziția la a distribui fake news este conștiinciozitatea, care măsoară, printre altele, înclinația spre competență, ordine, disciplină de sine și deliberare. Persoanele cele mai predispuse să distribuie fake news au o orientare politică conservatoare și o preferință către forțele sociale disruptive, care afirmă superioritatea unui grup social față de celelalte.
Citește mai mult:
verywellmind.com – The Big Five Personality Traits
youtube.com – Ce ne determină să dăm share?
Articole asemănătoare:
Pe urmele fake-ului: Un nou centru pentru combaterea dezinformării, în Italia
Pe urmele fake-ului: Industria de „fabricare” a conținutului defăimător
Pe urmele fake-ului: Memele, parte a războiului informațional
Pe urmele fake-ului: Organizațiile media depind de colectarea datelor utilizatorilor
Pe urmele fake-ului: Părinți, atenție la activitățile online ale copiilor voștri!
Pe urmele fake-ului: Noi organisme de reglementare în țările europene