Începutul anului marchează lansarea a două noi organisme cu atribuții în combaterea dezinformării și reglementarea spațiului digital. Suedia a creat Agenția de Apărare Psihologică (Psychological Defence Agency), care să lupte împotriva strategiilor de război psihologic. Misiunea acesteia este de a identifica dezinformarea și de a o combate prin educație și alte măsuri de creștere a rezilienței societății. Agenția reprezintă încununarea eforturilor prealabile ale guvernului suedez de a reacționa în fața campaniilor de influențare realizate de agenți statali străini în ultimii ani.
Franța a lansat o nouă instituție de reglementare media, Arcom, rezultată din fuzionarea a două organisme deja existente, unul de reglementare a audio-vizualului (CSA) și unul de luptă împotriva pirateriei (Hadopi). Competențele Arcom se extind, pe lângă supravegherea mass media tradiționale, asupra serviciilor de streaming video, cum este Netflix, și platformelor digitale. În perioada electorală care urmează, Arcom va fi responsabilă cu aplicarea regulilor privind timpul de expunere a candidaților și a susținătorilor acestora în mass-media audiovizuale.
Citește mai mult:
thoughtco.com – An Introduction to Psychological Warfare
supchina.com – Beijing’s cyber watchdog issues new data and algorithm rules
Articole asemănătoare:
Pe urmele fake-ului: Dezinformarea, noua armă în războaiele comerciale
Pe urmele fake-ului: Publicitate de 2,6 miliarde de dolari pe site-uri care dezinformează
Pe urmele fake-ului: Războiul din Ucraina: fact check: Imaginile din Chuhuiv
Pe urmele fake-ului: Cu toate armele împotriva dezinformării
Pe urmele fake-ului: Inteligența artificială, angajată în lupta împotriva dezinformării
Pe urmele fake-ului: Mituri și narațiuni strategice în contextul conflictului dintre Ucraina și Fede...