Începutul anului marchează lansarea a două noi organisme cu atribuții în combaterea dezinformării și reglementarea spațiului digital. Suedia a creat Agenția de Apărare Psihologică (Psychological Defence Agency), care să lupte împotriva strategiilor de război psihologic. Misiunea acesteia este de a identifica dezinformarea și de a o combate prin educație și alte măsuri de creștere a rezilienței societății. Agenția reprezintă încununarea eforturilor prealabile ale guvernului suedez de a reacționa în fața campaniilor de influențare realizate de agenți statali străini în ultimii ani.
Franța a lansat o nouă instituție de reglementare media, Arcom, rezultată din fuzionarea a două organisme deja existente, unul de reglementare a audio-vizualului (CSA) și unul de luptă împotriva pirateriei (Hadopi). Competențele Arcom se extind, pe lângă supravegherea mass media tradiționale, asupra serviciilor de streaming video, cum este Netflix, și platformelor digitale. În perioada electorală care urmează, Arcom va fi responsabilă cu aplicarea regulilor privind timpul de expunere a candidaților și a susținătorilor acestora în mass-media audiovizuale.
Citește mai mult:
thoughtco.com – An Introduction to Psychological Warfare
supchina.com – Beijing’s cyber watchdog issues new data and algorithm rules
Articole asemănătoare:
Pe urmele fake-ului: Benzile desenate, în lupta cu dezinformarea
Pe urmele fake-ului: E mai ușor să lansezi zvonuri decât să le combați
Pe urmele fake-ului: Oamenii sunt îngrijorați că știrile false ar putea fi folosite ca armă
Pe urmele fake-ului: Twitter, măsuri împotriva conținutului înșelător
Pe urmele fake-ului: Să nu fim pasivi în așteptarea dezinformării!
Pe urmele fake-ului: „Păsările nu există”: o parodie a teoriilor conspirației