Într-o ediție anterioară, am discutat despre modul în care dezinformarea poate deveni o afacere profitabilă. Există câteva soluții eficiente pentru a reduce monetizarea dezinformării. De exemplu, agențiile de media, care intermediază plasarea de publicitate online, pot decide să sprijine sursele credibile de știri, asigurându-se astfel că susțin jurnalismul de calitate în detrimentul celui de tip click bait. În locul creării de liste cu site-uri care dezinformează, este mai productivă crearea de liste cu site-uri credibile, unde plasarea de publicitate trebuie încurajată. În egală măsură, criteriile de excludere a anumitor tipuri de publicații online trebuie aplicate cu discernământ. De exemplu, poate fi făcută diferența între site-uri care promovează informații înșelătoare și site-urile care menționează acele informații, pentru a le demonta.
În plus, este nevoie de o colaborare mai strânsă între autorități și reprezentanții industriei, pentru definirea, identificarea și combaterea dezinformării. Platformele digitale își pot uni forțele cu agențiile de publicitate și agențiile de media pentru mai multă responsabilizare și transparență a practicilor din domeniul publicității online. De cealaltă parte a barierei, proprietarii site-urilor web pot refuza să găzduiască în spațiul lor publicitar mesaje venite din partea actorilor care dezinformează. Nu în ultimul rând, educația pentru media crește discernământul publicului în momentul expunerii la informații înșelătoare.
Citește mai mult:
www.americanpressinstitute.org/ – Factually: How misinformation makes money
foreignpolicy.com/ – The Internet Broke the News Industry—and Can Fix It, Too