Pe urmele fake-ului: Dezinformarea și efectul „amintirilor false”

Dezinformarea poate îmbina toate formele de manipulare și fabricare a conținutului, de la text sau imagine, până la audio și video. Un experiment realizat de o revistă din SUA a arătat că din 1000 de participanți, circa 50% au răspuns că își amintesc sau recunosc întâmplările prezentate în câteva fotografii care, de fapt, erau false. Conform experților, creierul uman este predispus la formarea unor amintiri false, chiar și în baza unor imagini fabricate, iar noile tehnologii de manipulare grafică facilitează alterarea memoriei. Astfel de fotografii false pot schimba modul în care oamenii își aduc aminte de un eveniment din trecut, iar actorii rău intenționați ar putea profita de această vulnerabilitate umană, pentru a ne schimba percepțiile sau atitudinile cu privire la un eveniment, un partid sau o personalitate politică.

Citește mai mult:
theconversation.com – ‘The Mandela Effect’ is the perfect film for our age of distrust and doubt

buzzfeed.com – How To Spot A Deepfake Like The Barack Obama–Jordan Peele Video

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *