Pe urmele fake-ului: Campania Pause – un succes în limitarea dezinformării

Campania Pause, derulată de ONU, care încurajează consumatorii de știri să se oprească pentru a verifica acuratețea unei informații înainte de a o distribui pe rețelele sociale, s-a dovedit a fi una de succes. Datele de cercetare arată că acțiunea de a face o pauză înainte de a da share dă ocazia utilizatorilor de social media să evalueze în mod critic originea, credibilitatea, relevanța și acuratețea unei informații, ceea ce reduce semnificativ tendința de a distribui informații false. Campania Pause a fost lansată în cadrul inițiativei Verified a ONU, care încurajează consumatorii de știri să devină mai critici atunci când sunt expuși unei informații noi, cu scopul de a limita răspândirea dezinformării online în contextul pandemiei de COVID-19. Obiectivele campaniei sunt cu atât mai importante cu cât există dovezi care susțin că un comportament precaut și responsabil în mediul online, manifestat prin acțiuni relativ simple, cum este aceea de a medita asupra originii și acurateței unei știri înainte de a da share, este necesar mai ales în actualul ecosistem informațional, când este tot mai dificil de făcut distincția între ce este adevărat și ce este fals.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, în primele trei luni ale anului 2020, aproximativ 6.000 de persoane au fost spitalizate din cauza faptului că au dat crezare informațiilor înșelătoare sau false despre pandemia de COVID-19. În acest context, campania Pause, care a ajuns la aproximativ un miliard de oameni din întreaga lume în 2020, își dublează eforturile de a îi determina pe aceștia să distribuie informații în mediul online într-un mod responsabil.

Citește mai mult:

un.orgPause before sharing, to help stop viral spread of COVID-19 misinformation

globalcitizen.orgHere’s Why It’s so Important to ‘Pledge to Pause’ and Stop Online Misinformation Spreading

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *