Pe urmele fake-ului: „America First” în combaterea infodemiei

Avaaz, o organizație civică implicată în soluționarea celor mai urgente probleme globale, a analizat 135 de postări cu privire la virus și vaccin care au circulat în spațiul public european (în engleză, franceză, italiană, spaniolă și portugheză) la finalul anului 2020 și începutul anului 2021 și care au fost demontate de organizații de fact-checking de renume. Raportul de cercetare sugerează că Facebook s-a concentrat mai mult pe combaterea dezinformării în spațiul public american (“America First”) și că nu a luat nicio măsură pentru majoritatea (56%) conținutului demontat de organizațiile de fact-checking care a circulat în alte limbi decât engleza. În plus, Facebook a dovedit o viteză de reacție semnificativ mai mică (cu o întârziere de aproximativ o săptămână) în ceea ce privește etichetarea conținuturilor problematice care circulă în alte limbi decât engleza. De asemenea, lupta pe care Facebook a promis, în repetate rânduri, să o ducă împotriva infodemiei s-a dovedit ineficientă, mai ales pentru că nu a putut detecta anumite „clone” sau variații ale principalelor narațiuni toxice care sunt deja marcate drept false pe platformă. Altfel spus, orice schimbare minoră în formatul sau conținutul unei narațiuni a putut trece neobservată, având potențialul de a genera un engagement uriaș. Principala concluzie a raportului este aceea că autoreglementarea rețelelor sociale nu dă rezultatele dorite. Soluția sugerată este aceea ca Uniunea Europeană, prin Codul de Practică Împotriva Dezinformării, să introducă o serie de măsuri pentru a se asigura că platformele digitale își respectă angajamentul de a lupta, într-un efort concertat, împotriva oricăror forme de dezinformare.

Citește mai mult:

politico.euFacebook stumbles again on tackling COVID-19 misinformation

time.comFacebook Acted Too Late to Tackle Misinformation on 2020 Election, Report Finds

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *