Raport de activitate – Antifake.ro

Anti-Fake reprezintă un proiect lansat în 2020 de Asociația Eurocomunicare, un hub creativ de analiză, consultanță și training în domeniul comunicării digitale. Prin acest proiect, ne-am propus să oferim publicului din România informații credibile și verificate, pe subiecte actuale, precum relațiile transatlantice, revoluția tehnologică, schimbările climatice, modificările produse de platformele digitale asupra spațiului public și […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Tinerii – ținte principale ale dezinformării

Citește articolul complet aici. Citește articolul complet aici. Informații vitale despre siguranța noastră online O componentă esențială a educației pentru media digitale se referă la capacitatea de a ne feri de fraudele online și cele realizate prin intermediul telefonului, de furtul datelor și al banilor, de tentativele de șantaj online și de alte pericole specifice […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Încrederea este precum aerul”

Zece recomandări din partea EDMO pentru combaterea dezinformării Pe 3 martie, Observatorul European pentru Media Digitale (EDMO) a înființat un grup de lucru privind dezinformarea în contextul războiului din Ucraina. Grupul de lucru a fost condus de o figură marcantă în domeniu, Claire Wardle (Brown University), și a inclus 18 membri din mediul academic, jurnalism, […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Antidot pentru dezinformare

Cum reglementăm Metaversul? Metaversul este un universul virtual marca Facebook, una dintre mai multele lumi virtuale la a căror dezvoltare lucrează companiile de tehnologie. Anul trecut, Mark Zuckerberg a prezentat acest proiect. Caracteristicile sale de bază sunt: crearea de avatare (imagini digitale animate folosite pentru a reprezenta utilizatorul în lumea digitală), folosirea realității augmentate și imersarea completă în experiența unui internet […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Deceniul digital

Analiză Microsoft: „Apărarea Ucrainei: lecții timpurii din războiul cibernetic” Microsoft a publicat un raport specializat de intelligence, pentru a îmbunătăți înțelegerea amenințărilor hibride în contextul războiului aflat în desfășurare în Ucraina. Raportul trage concluzii privind natura operațiunilor de influențare. Internetul este un spațiu liber, globalizat, descentralizat, care nu poate fi apărat prin mijloacele specifice războiului clasic. Platformele digitale, serviciile oferite de […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Nu vă mai gândiți la profit, pentru că suntem în vreme de război”

Codul de bune practici privind dezinformarea În 2018, Facebook, Google, Twitter, Mozilla au fost pionierii Codului de bune practici, primul demers de auto-reglementare la nivel global, care stabilește un set de standarde de combatere a dezinformării pentru platformele digitale. De atunci, noi semnatari s-au adăugat acestui demers. Din analiza eficienței Codului între 2018-2020, Comisia Europeană a formulat recomandări de consolidare […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Codul UE de bune practici privind dezinformarea – varianta actualizată

Este suveranitatea tehnologică a Uniunii Europene doar un mit? Suveranitatea europeană se referă la rolul și locul Uniunii Europene în lumea interconectată de astăzi și este definită ca fiind capacitatea de a modela tehnologiile critice în conformitate cu interesele și valorile Uniunii Europene. Acțiunile-cheie care ar asigura suveranitatea tehnologică includ: dezvoltarea de tehnologii critice competitive […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Amenințarea Zero-Click

În căutarea răspunsurilor: teorii pseudo-științifice în contextul războiului din Ucraina Cititori de tarot, numerologi, astrologi au făcut previziunile lor despre viitorul conflictului din Ucraina,  de multe ori contrazicându-se reciproc. Videoclipurile și postările lor adună milioane de vizionări și sunt uneori intervievați în mass media, crescând astfel expunerea afirmațiilor acestora. Chiar dacă activitatea lor nu poate […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Fake news: cinci tendințe în 2022

News Literacy Project, un ONG american dedicat educației pentru media, inventariază tendințele dominante observate în 2022, în ceea ce privește zvonurile și știrile false virale. Ce este interesant este caracterul transnațional al fenomenelor virale identificate, care pot fi identificate cu ușurință și în România. Cele cinci tendințe sunt: Teoriile conspirației au căpătat un caracter endemic în […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Cum contribuie Inteligența Artificială la combaterea dezinformării

Publicitatea targetată pe Facebook: există o portiță în orice regulă La sfârșitul anului trecut, în urma criticilor, Facebook a anunțat o schimbare importantă în cadrul sistemului său de publicitate: companiile care cumpără reclame nu vor mai putea targeta utilizatorii pe categorii sensibile, precum rasă, religie, condiții de sănătate, opțiune politică, sau orientare sexuală. Aceeași măsură este prevăzută […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.