Newsletterul Anti-Fake: Cum să identifici dezinformarea pe Wikipedia

Descoperă fact checking-ul integral aici. Citește articolul complet aici. Cum să identifici dezinformarea pe Wikipedia La fel ca rețelele sociale, Wikipedia a devenit parte a războiului informațional. Un studiu recent al Institutului pentru Dialog Strategic din Londra a identificat diverse strategii  prin care unele state încearcă să introducă informații de natură propagandistică în conținutul platformei. […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Recompense pentru vânătorii de fake news”

Citește fact checking-ul integral aici. Citește articolul complet aici. Recompense pentru vânătorii de fake news, o idee care poate crește calitatea știrilor Cum ar fi să primești o răsplată în bani de fiecare dată când identifici o știre falsă într-un ziar important sau în declarațiile unui politician? Doi  profesori de drept din Statele Unite au […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Libertatea de exprimare este crucială pentru combaterea dezinformării”

Citește fact checking-ul integral aici. Citește articolul complet aici. Acțiuni în zona gri („gray zone”) Expresia „zona gri” se referă la un set de acțiuni care se desfășoară între starea de pace (faza de cooperare) și starea de război (sau de conflict armat). Astfel de acțiuni pot include tranzacții economice ilegale/ ilicite, operațiuni de influență, […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Stoparea dezinformării creează încredere și solidaritate”

Citește fact checking-ul integral aici. Citește articolul complet aici. Zvonurile și știrile false din alegeri pot influența negativ participarea democratică Zvonurile și știrile false pot afecta aspecte vitale pentru o democrație, precum încrederea în procesul electoral sau prezența la vot. Cercetătorii din cadrul Election Integrity Partnership au identificat o serie de factori care contribuie la […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Fără fapte nu există adevăr”

Descoperă fact checking-ul integral aici. Descoperă articolul integral aici.  Studiu: Twitter, Tiktok și Facebook, principalele platforme care amplifică dezinformarea și conținutul dăunător Este deja bine documentat faptul că rețelele sociale amplifică dezinformarea și alte tipuri de conținut dăunător, însă care este amploarea acestui fenomen? Twitter are cel mai ridicat factor de amplificare a dezinformării, arată o […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Dezinformarea este un flagel al discursului public

De ce dăm crezare conținuturilor înșelătoare? Un studiu recent al Universității Carlos al III-lea din Madrid a arătat că, în mare parte, dezinformarea din spațiul online se bazează pe mai multe elemente, precum noutatea/ surpriza, apelul la emoții, „indignarea morală” sau stimularea dorinței de apartenență la grup. Aceste ingrediente ale dezinformării ajung să fie procesate […]

Newsletterul Anti-Fake: Teoriile conspirației pot fi periculoase chiar și atunci când nu le credem

Citește articolul complet aici. Teoriile conspirației pot fi periculoase chiar și atunci când nu le credem În ce măsură crezi în teoriile conspirației? Chiar dacă respingi categoric aceste teorii sau le accepți într-un sens limitat, pericolul este dat de faptul că aceste afirmații înșelătoare pot deveni extrem de vizibile. Spre exemplu, expunerea la anumite conținuturi […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Să fie blândețe, umor și înțelegere

Șefii Meta, YouTube, TikTok și Twitter audiați în Senatul SUA Mai mulți directori ai marilor companii tehnologice, printre care Meta, YouTube, TikTok și Twitter, au fost audiați săptămâna trecută de Senatul american în legătură cu măsurile insuficiente pe care le-au luat pentru combaterea dezinformării găzduite pe propriile lor platforme. Senatorii au acuzat companiile că au […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Anti-Fake lansează Green Anti-Fake

Citește fact checking-ul complet aici. SUA anunță noi măsuri pentru platformele digitale În urma unei sesiuni de consultare cu experți de calibru, Administrația Biden a publicat o listă de „principii de bază pentru reforme în domeniul tehnologic”. Principiile  respective, denumite „Îmbunătățirea concurenței și responsabilizarea platformelor digitale”, includ: promovarea concurenței în sectorul tehnologic, adoptarea unor măsuri […]

Raport de activitate – Antifake.ro

Anti-Fake reprezintă un proiect lansat în 2020 de Asociația Eurocomunicare, un hub creativ de analiză, consultanță și training în domeniul comunicării digitale. Prin acest proiect, ne-am propus să oferim publicului din România informații credibile și verificate, pe subiecte actuale, precum relațiile transatlantice, revoluția tehnologică, schimbările climatice, modificările produse de platformele digitale asupra spațiului public și […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.