Newsletterul ANTI-FAKE: Bătălia pentru informare

ANTI-FAKE

Ce am aflat nou despre fake news în 2021 Din 2016 și până acum, s-au strâns tot mai multe informații despre dezinformarea online: forme de manifestare, efecte, tipare sale de viralizare, vulnerabilități. Contextul pandemic a permis cercetătorilor să testeze, în timp real, noi ipoteze legate de impactul social al fenomenului. Iată sumarul celor mai interesante […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Dezinformarea: tendințe și previziuni

Dezinformarea online: tendințele anului 2021 și previziuni pentru 2022 Polarizarea opiniei publice pe marginea unor subiecte medicale/ științifice, este, în opinia redacției Antifake, cea mai importantă tendință în planul comunicării publice în anul care tocmai s-a încheiat. Este vorba despre neîncrederea în știință și în instanțele de autoritate; nu ne referim la neîncrederea în autoritățile […]

Newsletterul ANTI-FAKE: UE: tot mai aproape de reglementarea ecosistemului digital

ANTI-FAKE

Cine dictează condițiile în care folosim noile tehnologii? Din ce în ce mai multe companii vorbesc despre universuri virtuale ce urmează să fie dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale – metaversul imaginat de Meta (fostă Facebook) fiind doar un exemplu. Imersiunea în acest nou mediu ar fi imposibilă fără dezvoltarea unei game largi de produse și servicii bazate […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Retrospectiva anului 2021

ANTI-FAKE

Dezinformarea are rădăcini sociale adânci Raportul Institutului Aspen despre maladiile comunicaționale (dezinformare, informații înșelătoare și afirmații dăunătoare) conține câteva idei relevante pentru orientarea măsurilor de combatere. În primul rând, o criză incomplet înțeleasă nu poate fi rezolvată corespunzător. Problema dezinformării și știrilor false, deși se manifestă în planul comunicării, își are rădăcinile planul social. Ea „este cauzată de […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Fake news nu inseamnă jurnalism

ANTI-FAKE

Jurnalismul profesionist stă pavăză între cititori și abisul infodemiei NiemanLab este o platformă de analiză și opinie care discută rolul jurnalismului tradițional în era social media. În cadrul rubricii  „Predicții privind jurnalismul în 2022”, Simon Allison, cofondator al ziarului The Continent, dezbate modul în care ar trebui să acționeze jurnaliștii în contextul infodemiei, avalanșa de informații mai […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Mâlul toxic din ecosistemul informațional

ANTI-FAKE

Tehnologia și transformările geopolitice A patra revoluție industrială, bazată pe dezvoltarea inteligenței artificiale și exploatarea seriilor mari de date, este profund diferită de revoluțiile anterioare. Pentru prima dată în istoria umanității, asistăm la apariția unor noi tehnologii care conduc la  fuzionarea lumilor fizice, digitale și biologice. Aceste schimbări au potențialul de a ne conduce către mai bine, […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Cine stăpânește datele stăpânește lumea

ANTI-FAKE

Bariere în adoptarea inteligenței artificiale în Europa Inteligența artificială (IA) este considerată un factor-cheie pentru dezvoltare economică. IA reprezintă capacitatea unei mașini de a imita funcții umane, cum ar fi raționamentul, învățarea, planificarea și creativitatea. IA este utilizată în multe domenii, de la activitățile noastre zilnice (cumpărături online,  navigarea pe internet, asistenții personali digitali de […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Dezinformarea are rădăcini sociale adânci

ANTI-FAKE

Dezinformarea are rădăcini sociale adânci Raportul Institutului Aspen despre maladiile comunicaționale (dezinformare, informații înșelătoare și afirmații dăunătoare) conține câteva idei relevante pentru orientarea măsurilor de combatere. În primul rând, o criză incomplet înțeleasă nu poate fi rezolvată corespunzător. Problema dezinformării și știrilor false, deși se manifestă în planul comunicării, își are rădăcinile planul social. Ea „este cauzată de […]

Newsletterul ANTI-FAKE: România Digitală

ANTI-FAKE

România digitală, vulnerabilă în privința capitalului uman România se află pe ultimul loc în UE, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru anul 2021, care monitorizează progresul statelor membre în domeniul digitalizării. Indicele este compus din patru dimensiuni: capital uman, conectivitate, integrarea tehnologiei digitale, servicii publice digitale, cărora li se adaugă și componenta de cercetare-dezvoltare în […]

Newsletterul ANTI-FAKE – UE: Puterea soft plus puterea hard

ANTI-FAKE

Dezinformarea despre schimbările climatice se amplifică Conferința Naţiunilor Unite privind schimbările climatice, COP26, s-a încheiat cu un acord important pentru accelerarea luptei împotriva încălzirii globale. În schimb, pe rețelele sociale dezinformarea proliferează. Numai zece website-uri sunt responsabile pentru 69% dintre situațiile în care utilizatorii Facebook sunt expuși la informații înșelătoare despre schimbările climatice. Cele 10 website-uri, care au, împreună, […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.