Newsletterul ANTI-FAKE: Cronologia atacurilor cibernetice asupra Ucrainei

Capcanele pseudoștiinței Comunitatea științifică internațională este o bună sursă de informații credibile, verificate. Se manifestă, însă, și un fenomen extrem de derutant: știința fake.  O caracteristică a pseudoștiinței este că nu respectă integritatea metodologiei de cercetare. De exemplu, cercetătorii implicați în astfel de practici falsifică datele, distorsionează rezultatele pentru a servi unei anumite concluzii, sau publică studii […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Virtualizarea culegerii de informații

Conținutul viral de pe Facebook generează dezordine informațională Integrity Institute, o comunitate de profesioniști care militează pentru un internet mai curat, a analizat conținutul cel mai popular pe Facebook și a descoperit că acesta încalcă într-o mare proporție criteriile de calitate. Începând cu al doilea trimestru al anului 2021, Facebook a început să publice un raport privind conținutul cel […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Trebuie să reconstruim încrederea unii în alții

Un moment de cotitură: semnarea Digital Markets Act Instituțiile europene au căzut de acord asupra Actului legislativ privind Piețele Digitale (DMA – Digital Markets Act), care va intra în vigoare anul viitor. Este un moment important, în care Consiliul European, Parlamentul și Comisia au reușit să armonizeze diferențele de viziune privind modul în care pot fi reglementați giganții digitali. Dacă, în […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Atenție la fact checking-ul impostor!

Cum poate fi perturbată piața știrilor false Modelul economic bazat pe publicarea și distribuirea informațiilor înșelătoare depinde de schimbul „atenție contra bani”. S-a creat o întreagă industrie, în care co-există mai mulți actori: companii private care oferă servicii precum crearea conturilor false și utilizarea tehnicilor de amplificare artificială, agenți statali și non-statali implicați în acțiuni […]

NEWSLETTERUL ANTI-FAKE: Ce este o operațiune de tip steag fals?

ANTI-FAKE

Războiul pe TikTok: între documentare și dezinformare În prima săptămână de la debutul războiului din Ucraina, vizionările videoclipurilor de pe TikTok etichetate cu #ukraine au crescut de la 6,4 miliarde la 17,1 miliarde (ceea ce înseamnă 928.000 de vizionări pe minut). În perioada 24 februarie – 9 martie, clipurile cu acest hashtag au fost vizionate […]

NEWSLETTERUL ANTI-FAKE: „Războiul din Ucraina ar putea schimba totul”

ANTI-FAKE

Citește fact checking-ul integral aici. #RăzboiulArPuteaSchimbaTotul „Înainte de a fi prea târziu, sper că oamenii vor înțelege că trebuie nu doar să oprim acest război teribil, dar să reconstruim instituțiile și să reparăm „casa globală” în care trăim cu toții împreună.” – fragment din interviul TED acordat de istoricul Yuval Noah Harari, cu privire la războiul […]

NEWSLETTER-UL ANTI-FAKE: ROEXIT – de la nemulțumiri la conspirații

ANTI-FAKE

ROEXIT – de la nemulțumiri la conspirații Fenomenul Roexit nu a avut tracțiune la nivelul opiniei publice, în condițiile în care în mediul online cel puțin, au apărut voci care au susținut, în mod explicit, o astfel de mișcare și au căutat să construiască puternice comunități online în jurul ei. Roexit este parte a unui […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Pacea pe continentul nostru a fost zdruncinată

ANTI-FAKE

Conflictul din Ucraina: un altfel de început al perioadei post-pandemice   Conflictul militar din Ucraina prezintă elemente care țin de războiul tradițional, aducând aminte, după cum se exprima Secretarul-General al NATO, Jens Stoltenberg, de perioade pe care le știam sau le doream de mult apuse în această parte a lumii. În același timp, criza majoră […]

Newsletterul ANTI FAKE – Memele, parte a războiului informațional

ANTI-FAKE

Ecosistemul publicității online, caracterizat de hiper-supraveghere Google a anunțat că urmează să introducă, în următorii doi ani, schimbări majore privind modalitățile de livrare a publicității pentru telefoanele care folosesc sistemul de operare Android. Google își propune să creeze noi instrumente de targetare în vederea afișării de reclame, asigurând în același timp mai multă intimitate utilizatorului. Cu această ocazie, Google […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Recâștigarea suveranității digitale

ANTI-FAKE

„Atmosfera” de pe Facebook este generată de o mână de oameni Săptămâna trecută, Antifake.ro a publicat o analiză-pilot a unei comunități de tip echo chamber din mediul online. Unul dintre rezultatele principale se referea la tiparul de interacțiune între membri. Am identificat modul în care anumite figuri proeminente în grup monopolizează practic direcția și sensul discuțiilor. Este […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.