Newsletterul ANTI-FAKE: Atenție la fact checking-ul impostor!

Cum poate fi perturbată piața știrilor false Modelul economic bazat pe publicarea și distribuirea informațiilor înșelătoare depinde de schimbul „atenție contra bani”. S-a creat o întreagă industrie, în care co-există mai mulți actori: companii private care oferă servicii precum crearea conturilor false și utilizarea tehnicilor de amplificare artificială, agenți statali și non-statali implicați în acțiuni […]

NEWSLETTERUL ANTI-FAKE: Ce este o operațiune de tip steag fals?

ANTI-FAKE

Războiul pe TikTok: între documentare și dezinformare În prima săptămână de la debutul războiului din Ucraina, vizionările videoclipurilor de pe TikTok etichetate cu #ukraine au crescut de la 6,4 miliarde la 17,1 miliarde (ceea ce înseamnă 928.000 de vizionări pe minut). În perioada 24 februarie – 9 martie, clipurile cu acest hashtag au fost vizionate […]

NEWSLETTERUL ANTI-FAKE: „Războiul din Ucraina ar putea schimba totul”

ANTI-FAKE

Citește fact checking-ul integral aici. #RăzboiulArPuteaSchimbaTotul „Înainte de a fi prea târziu, sper că oamenii vor înțelege că trebuie nu doar să oprim acest război teribil, dar să reconstruim instituțiile și să reparăm „casa globală” în care trăim cu toții împreună.” – fragment din interviul TED acordat de istoricul Yuval Noah Harari, cu privire la războiul […]

NEWSLETTER-UL ANTI-FAKE: ROEXIT – de la nemulțumiri la conspirații

ANTI-FAKE

ROEXIT – de la nemulțumiri la conspirații Fenomenul Roexit nu a avut tracțiune la nivelul opiniei publice, în condițiile în care în mediul online cel puțin, au apărut voci care au susținut, în mod explicit, o astfel de mișcare și au căutat să construiască puternice comunități online în jurul ei. Roexit este parte a unui […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Pacea pe continentul nostru a fost zdruncinată

ANTI-FAKE

Conflictul din Ucraina: un altfel de început al perioadei post-pandemice   Conflictul militar din Ucraina prezintă elemente care țin de războiul tradițional, aducând aminte, după cum se exprima Secretarul-General al NATO, Jens Stoltenberg, de perioade pe care le știam sau le doream de mult apuse în această parte a lumii. În același timp, criza majoră […]

Newsletterul ANTI FAKE – Memele, parte a războiului informațional

ANTI-FAKE

Ecosistemul publicității online, caracterizat de hiper-supraveghere Google a anunțat că urmează să introducă, în următorii doi ani, schimbări majore privind modalitățile de livrare a publicității pentru telefoanele care folosesc sistemul de operare Android. Google își propune să creeze noi instrumente de targetare în vederea afișării de reclame, asigurând în același timp mai multă intimitate utilizatorului. Cu această ocazie, Google […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Recâștigarea suveranității digitale

ANTI-FAKE

„Atmosfera” de pe Facebook este generată de o mână de oameni Săptămâna trecută, Antifake.ro a publicat o analiză-pilot a unei comunități de tip echo chamber din mediul online. Unul dintre rezultatele principale se referea la tiparul de interacțiune între membri. Am identificat modul în care anumite figuri proeminente în grup monopolizează practic direcția și sensul discuțiilor. Este […]

Newsletterul ANTI-FAKE: De la postare la polarizare

ANTI-FAKE

Un altfel de Accent! Descoperă aici analiza-pilot a unei comunități de tip echo chamber din mediul online. Citește Amprenta Digitală integral aici! Citește fact-checking-ul integral aici! Organizațiile media depind de colectarea datelor utilizatorilor Mass media tradiționale (radio, TV, presa scrisă) și-au extins de mulți ani prezența în mediul  online. Lor li se adaugă organizații de […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Informațiile imperfecte ne determină să luăm decizii imperfecte

ANTI-FAKE

Un altfel de Accent | Descoperă ghidul #antifake de recunoaștere a comportamentului toxic din mediul online aici. Citește mai mult aici. Oamenii sunt îngrijorați că știrile false ar putea fi folosite ca armă Având o tradiție de 22 de ani, Barometrul încrederii realizat de Edelman în 28 de țări de pe glob relevă o îngrijorare […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Un an crucial pentru UE

ANTI-FAKE

Legislația privind serviciile digitale are avizul Parlamentului European Joi, 20 ianuarie, membrii Parlamentului European și-au dat avizul privind pachetul legislativ privind serviciile digitale (Digital Services Act), cu câteva amendamente. Iată câteva modificări importante pentru cetățeni: Publicitatea targetată (acea publicitate online care se adresează unor categorii nișate de consumatori). Varianta cea mai radicală, interzicerea completă a […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.