Newsletterul ANTI-FAKE: „Nu vă mai gândiți la profit, pentru că suntem în vreme de război”

Codul de bune practici privind dezinformarea În 2018, Facebook, Google, Twitter, Mozilla au fost pionierii Codului de bune practici, primul demers de auto-reglementare la nivel global, care stabilește un set de standarde de combatere a dezinformării pentru platformele digitale. De atunci, noi semnatari s-au adăugat acestui demers. Din analiza eficienței Codului între 2018-2020, Comisia Europeană a formulat recomandări de consolidare […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Codul UE de bune practici privind dezinformarea – varianta actualizată

Este suveranitatea tehnologică a Uniunii Europene doar un mit? Suveranitatea europeană se referă la rolul și locul Uniunii Europene în lumea interconectată de astăzi și este definită ca fiind capacitatea de a modela tehnologiile critice în conformitate cu interesele și valorile Uniunii Europene. Acțiunile-cheie care ar asigura suveranitatea tehnologică includ: dezvoltarea de tehnologii critice competitive […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Amenințarea Zero-Click

În căutarea răspunsurilor: teorii pseudo-științifice în contextul războiului din Ucraina Cititori de tarot, numerologi, astrologi au făcut previziunile lor despre viitorul conflictului din Ucraina,  de multe ori contrazicându-se reciproc. Videoclipurile și postările lor adună milioane de vizionări și sunt uneori intervievați în mass media, crescând astfel expunerea afirmațiilor acestora. Chiar dacă activitatea lor nu poate […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Fake news: cinci tendințe în 2022

News Literacy Project, un ONG american dedicat educației pentru media, inventariază tendințele dominante observate în 2022, în ceea ce privește zvonurile și știrile false virale. Ce este interesant este caracterul transnațional al fenomenelor virale identificate, care pot fi identificate cu ușurință și în România. Cele cinci tendințe sunt: Teoriile conspirației au căpătat un caracter endemic în […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Cum contribuie Inteligența Artificială la combaterea dezinformării

Publicitatea targetată pe Facebook: există o portiță în orice regulă La sfârșitul anului trecut, în urma criticilor, Facebook a anunțat o schimbare importantă în cadrul sistemului său de publicitate: companiile care cumpără reclame nu vor mai putea targeta utilizatorii pe categorii sensibile, precum rasă, religie, condiții de sănătate, opțiune politică, sau orientare sexuală. Aceeași măsură este prevăzută […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Reguli mai stricte de securitate cibernetică pentru sectoarele esențiale

Moderarea conținutului: are Elon Musk dreptate? În contextul știrilor despre achiziția – deocamdată suspendată – a Twitter, Elon Musk a făcut publice câteva dintre planurile sale cu privire la această platformă. Unul dintre acestea se referă la moderarea conținutului: Twitter nu ar trebui să intervină asupra conținutului de pe platformă, dincolo de ceea ce este prevăzut în […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Amenințarea avansată persistentă (Advanced Persistent Threat – APT)

Încă știm prea puține despre cum funcționează platformele În 2018 a fost instituit la nivelul UE un cod voluntar de bune practici pentru platformele online. Semnatarii codului s-au angajat să reducă dezinformarea și să își îmbunătățească practicile. Cu toate acestea, încă știm foarte puține lucruri despre măsurile adoptate, eficiența lor și modul de funcționare a algoritmilor. În […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Cât de vulnerabili sunt românii la dezinformare?

Cât de vulnerabili sunt românii la dezinformare? Cum putem aprecia vulnerabilitatea societății românești în fața fenomenului dezinformării? O cercetare a Asociației Eurocomunicare, împreună cu Aspen Institute România, investighează aceste aspecte. Datele au fost colectate printr-un sondaj reprezentativ aplicat în România, în decembrie 2021. Rezultatele conduc la identificarea unei „Matrici a Amenințărilor”, formată din trei componente: […]

Newsletterul ANTI-FAKE: „Am subestimat amenințarea dezinformării”

Citește fact checking-ul integral aici. Noi resurse pentru combaterea dezinformării despre cancer Cercetătorii de la Universitatea Harvard au lansat de curând un website care să combată informațiile înșelătoare privind cauzele cancerului. Website-ul, care poate fi accesat la adresa cancerfactfinder.org, oferă informații exacte și de încredere despre acest subiect. Cercetătorii din spatele inițiativei își propun să popularizeze […]

Newsletterul ANTI-FAKE: Detox informațional în epoca știrilor 24 din 24

Detox informațional în epoca știrilor 24 din 24 Ne-am obișnuit cu un flux permanent de știri, care ne parvin prin toate canalele posibile: mass media tradiționale, site-uri, email, rețele sociale și chiar și în mesageria noastră privată. Pentru creier, filtrarea acestor informații devine epuizantă. Efectele negative nu întârzie să apară. Unul dintre ele este „doom scrolling”, un […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.