Newsletterul ANTI-FAKE (3 – 10 mai 2021)

ANTI-FAKE

Facebook vs. Trump: interesul public nu justifică amplificarea conținutului dăunător S-a decis: contul de Facebook al fostului Președinte american Donald Trump rămâne suspendat. Oversight Board, organismul independent de supraveghere al Facebook, care revizuiește modul în care sunt puse în practică politicile de conținut ale platformei, sprijină decizia inițială. Aceasta a fost luată în contextul asedierii […]

Newsletterul ANTI-FAKE (26 aprilie – 3 mai 2021)

ANTI-FAKE

Recent, pe rețelele sociale din România, au circulat mai multe postări despre „un studiu șocant de la Stanford” care ar demonstra că măștile de protecție „nu ajută cu nimic în prevenirea răspândirii COVID-19 și utilizarea lor este chiar dăunătoare.” În respectivele postări se face referire la un „studiu științific” desfășurat de Universitatea Stanford și Institutul […]

Newsletterul ANTI-FAKE (19-26 aprilie 2021)

ANTI-FAKE

Dezinformarea online, o industrie de zeci de milioane de dolari Manipularea opiniei pe rețelele sociale de către actori statali care urmăresc interese specifice a devenit o întreagă industrie, și încă una foarte profitabilă. Aceasta este concluzia pe care o putem trage în urma parcurgerii raportului „2020 Global Inventory of Organized Social Media Manipulation”, realizat de […]

Newsletterul ANTI-FAKE (12-19 aprilie 2021)

ANTI-FAKE

You Tube, față-n față cu dezinformarea Când spunem „fake news”, ne gândim în mod automat la Facebook și, într-o mai mică măsură, la Twitter. Dar, din ce în ce mai mult, se acumulează dovezi consistente că și YouTube are o problemă serioasă cu proliferarea conținutului fals sau înșelător. Platforma video deținută de Google este extrem […]

Newsletterul ANTI-FAKE: (5 – 12 aprilie 2021)

ANTI-FAKE

„Consens emergent pentru impozitarea Big Tech” Secretarul Trezoreriei SUA, Janet Yellen, face un apel către statele lumii pentru stabilirea unui impozit corporativ minim la nivel mondial, scopul fiind egalizarea condițiilor în care funcționează companiile multinaționale. Măsura, care a fost întâmpinată cu semnale pozitive din partea Comisiei Europene, vizează în mod direct situația companiilor tehnologice, în […]

Newsletterul ANTI-FAKE (29 martie – 5 aprilie)

ANTI-FAKE

Fact-checkerii – în prima linie a luptei cu infodemia Cea mai mare rețea de fact-checking din lume, 70 de țări de pe glob și mai mult de 9.000 de verificări factuale. Sunt detaliile luptei din tranșee cu infodemia, realizată de cele peste 100 de organizații care formează CoronaVirusFacts Alliance. Scopul lor este de „a lua […]

Newsletterul ANTI-FAKE (22-29 martie 2021)

ANTI-FAKE

Președinții Facebook, Google și Twitter devin musafiri frecvenți în Congresul American. În data de 25 martie, aceștia au fost invitați la o nouă serie de audieri având ca obiect contribuția lor la tulburările sociale care au culminat cu asediul Capitoliului, precum și eficiența măsurilor adoptate în lupta cu dezinformarea. Audierea reflectă atmosfera generală din forul […]

Newsletterul ANTI-FAKE (15-22 martie 2021)

ANTI-FAKE

Publicitatea dăunătoare, reglementată mai drastic de Google Internetul este un mediu încărcat de publicitate. În cazul majorității platformelor digitale pe care le accesăm, găzduirea reclamelor reprezintă însuși modelul de afaceri care asigură veniturile cele mai consistente. Conform statisticilor, cheltuielile cu reclame online vor atinge 375 miliarde de dolari în cursul anului 2021, iar jucătorii cei mai importanți […]

Newsletterul ANTI-FAKE (8-15 martie 2021)

ANTI-FAKE

Sunt platformele digitale pregătite pentru următoarea infodemie? Platformele digitale au dovedit până acum o capacitate limitată de a preveni consecințele dezinformării. Un raport recent al Mozilla Foundation inventariază măsurile adoptate de Facebook, Twitter, YouTube și Tik Tok în contextul alegerilor prezidențiale din SUA.  Aceste măsuri au fost vizualizate pe un grafic expresiv. Iată câteva momente cheie în cadrul acestei cronologii: […]

Newsletterul ANTI-FAKE (1-8 martie 2021)

ANTI-FAKE

Microtargetarea politică, în vizorul Uniunii Europene Comisia Europeană ar putea înăspri regulile cu privire la microtargetarea publicității politice în mediul digital. Este pusă în discuție opțiunea de a interzice complet această practică, în anumite condiții (de exemplu, pentru a limita răspândirea dezinformării și pentru a proteja integritatea alegerilor). Ne putem întreba de ce este nevoie de aceste […]