Newsletterul ANTI-FAKE (15-22 martie 2021)

ANTI-FAKE

Publicitatea dăunătoare, reglementată mai drastic de Google Internetul este un mediu încărcat de publicitate. În cazul majorității platformelor digitale pe care le accesăm, găzduirea reclamelor reprezintă însuși modelul de afaceri care asigură veniturile cele mai consistente. Conform statisticilor, cheltuielile cu reclame online vor atinge 375 miliarde de dolari în cursul anului 2021, iar jucătorii cei mai importanți […]

Newsletterul ANTI-FAKE (8-15 martie 2021)

ANTI-FAKE

Sunt platformele digitale pregătite pentru următoarea infodemie? Platformele digitale au dovedit până acum o capacitate limitată de a preveni consecințele dezinformării. Un raport recent al Mozilla Foundation inventariază măsurile adoptate de Facebook, Twitter, YouTube și Tik Tok în contextul alegerilor prezidențiale din SUA.  Aceste măsuri au fost vizualizate pe un grafic expresiv. Iată câteva momente cheie în cadrul acestei cronologii: […]

Newsletterul ANTI-FAKE (1-8 martie 2021)

ANTI-FAKE

Microtargetarea politică, în vizorul Uniunii Europene Comisia Europeană ar putea înăspri regulile cu privire la microtargetarea publicității politice în mediul digital. Este pusă în discuție opțiunea de a interzice complet această practică, în anumite condiții (de exemplu, pentru a limita răspândirea dezinformării și pentru a proteja integritatea alegerilor). Ne putem întreba de ce este nevoie de aceste […]

Newsletterul ANTI-FAKE (22 februarie – 1 martie 2021)

ANTI-FAKE

„America a revenit, Alianța transatlantică a revenit” Conferința de Securitate de la München, cu o tradiție de șase decenii, a fost amânată anul acesta din cauza pandemiei. În schimb, a fost organizată pe 9 februarie o ediție specială online, cu participarea liderilor marilor puteri occidentale, SUA, Franța, Germania și Regatul Unit, alături de alți oficiali de rang […]

Newsletterul ANTI FAKE (15-22 februarie 2021)

ANTI-FAKE

De ce a blocat Facebook paginile de știri în Australia? Cetățenii australieni au constatat, joia trecută, că paginile de Facebook ale organizațiilor locale sau internaționale de știri nu mai sunt disponibile, iar newsfeed-ul lor este privat de acest tip de conținut. Decizia radicală luată de Facebook vine ca reacție la News Media Bargaining Code, un text de lege elaborat […]

Newsletterul ANTI-FAKE (8-15 februarie 2021)

ANTI-FAKE

SUA, strategie de menținere a supremației în domeniul IA Fidele scopului de a transforma Inteligența Artificială (IA) într-o prioritate strategică de prim rang, Statele Unite au anunțat crearea unui birou central de coordonare a activităților în domeniu, National AI Initiative Office. Ne atrage atenția filosofia care stă la baza acestei inițiative, aceea de a coordona inițiativele venite din […]

Newsletterul ANTI-FAKE (1 – 8 februarie 2021)

ANTI-FAKE

Grupurile de Facebook din SUA, scăpate de sub control? În lumina evenimentelor de la Capitoliu, au apărut dovezi că directorii Facebook erau la curent cu incitările la ură și violență care se multiplicau exploziv pe grupurile de Facebook din SUA, dar au amânat acțiunile decisive pentru a limita daunele. Cercetările interne ale companiei au arătat […]

Newsletterul ANTI-FAKE (25 ianuarie – 1 februarie)

ANTI-FAKE

Pierde UE cursa pentru Inteligența Artificială? Multiple analize din ultimii ani semnalează, la unison, faptul că actualul câmp de bătălie pentru supremația economică globală îl reprezintă Inteligența Artificială (IA). Acest domeniu este vârful de lance al eforturilor pentru cercetare și inovare; fiind deosebit de costisitor, el este condus de statele și companiile private care își permit să […]

Newsletterul ANTI-FAKE (18-25 ianuarie 2021)

ANTI-FAKE

Digitalizarea educației trebuie să continue Un raport comandat de către Comisia Europeană estimează impactul pe care școala online îl are asupra elevilor. Datele disponibile sugerează o scădere a calității învățării. Modalitățile prin care este afectat procesul educativ sunt variate. Pe de o parte, elevii petrec cu până la opt ore mai puțin pe săptămână învățând decât înainte. […]

Newsletterul ANTI-FAKE (11-18 ianuarie 2921)

ANTI-FAKE

Pandemia și „falimentul informațional” Pandemia de COVID-19 a condus la prăbușirea încrederii în instituții și în lideri, sub imperiul turbulențelor sociale, dar și al dezinformării. Sunt concluziile Edelman Trust Barometer 2021, un sondaj de opinie internațional cu o tradiție de 21 de ani. Raportul semnalează „eșecul ecosistemului de încredere socială, care nu mai poate face față […]

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.