Newsletterul ANTI-FAKE: Cum contribuie Inteligența Artificială la combaterea dezinformării

Publicitatea targetată pe Facebook: există o portiță în orice regulă

La sfârșitul anului trecut, în urma criticilor, Facebook a anunțat o schimbare importantă în cadrul sistemului său de publicitate: companiile care cumpără reclame nu vor mai putea targeta utilizatorii pe categorii sensibile, precum rasă, religie, condiții de sănătate, opțiune politică, sau orientare sexuală. Aceeași măsură este prevăzută și la nivelul UE, în Actul legislativ privind serviciile digitale.

Eficiența acestor măsuri și prevederi este pusă sub semnul îndoielii de către o investigație The Markup, care arată cât de ușor pot fi ocolite interdicțiile. Cercetarea, care are în vedere specificul societății americane, notează că „Unele criterii de targetare evidente au fost într-adevăr eliminate. […] Cu toate acestea, rămân alți indicatori indirecți pentru rasă, religie, starea de sănătate și orientarea sexuală.” De exemplu, Facebook a eliminat eticheta „Fox News Channel” din lista de termeni relevanți pentru targetarea conservatorilor, dar a menținut criterii asemănătoare care să ducă la același rezultat – selecția persoanelor cu o orientare politică conservatoare – cum ar fi interesul manifestat față de „judecătoarea Jeanine Piro” (86% dintre utilizatorii interesați de Fox News sunt interesați și de aceasta).

Companiile chiar profită de această situație. De exemplu, serviciul de genealogie Ancestry a folosit criterii relevante pentru comunitatea afroamericană, fără să o targeteze în mod explicit, prin folosirea unor termeni precum „telenovela,” „Black Entertainment Television Hip Hop Awards” , „cultură africană,” și „Afrobeat”. Situația este cu atât mai îngrijorătoare cu cât, în urma unor noi scurgeri de informații, a reieșit că Facebook a pierdut parțial controlul datelor utilizatorilor și nu poate spune cu certitudine în ce mod sunt folosite aceste date, odată intrate în sistem.

Citește mai mult:
themarkup.org – How Big Pharma Finds Sick Users on Facebook

Citește articolul complet aici.

Citește articolul complet aici.

Cum contribuie Inteligența Artificială la combaterea dezinformării

Răspândirea dezinformării în mediul online, într-un ocean de alte date și informații, depășește capacitatea umană de filtrare, identificare și combatere. Progresele în inteligența artificială (AI) ar putea ajuta tot mai mult în acest sens. De exemplu, indicele global al dezinformării (Global Disinformation Index), care colectează date despre răspândirea informațiilor înșelătoare, combină rezultatele produse de Inteligența Artificială cu analiza umană, pentru a emite scoruri de credibilitate ale surselor de știri.

Alte aplicații ale Inteligenței Artificiale pentru combaterea dezinformării includ, printre altele: detectarea deepfakes (clipuri video create tot cu ajutor Inteligenței Artificiale), urmărirea traseului online al unei afirmații false demontate anterior de fact checkeri umani, filtrarea conținutului, crearea de programe automate (boți) care să urmărească apariția informațiilor înșelătoare în conversațiile  publice de pe rețelele sociale. Cu toate acestea, factorul uman rămâne esențial pentru a preveni erorile și pentru a furniza evaluări contextuale pertinente.

Citește mai mult:
rand.org – Towards an AI-Based Counter-Disinformation Framework
brookings.edu – How to deal with AI-enabled disinformation

Există tehnologie și dincolo de Silicon Valley

Atunci când discutăm despre dezvoltare tehnologică și oamenii din spatele progresului, tindem să asociem inovațiile tehnologice majore cu Silicon Valley, cu imaginea perfectă construită pentru companiile și experții de acolo. Realitatea este însă nuanțată: nu doar Vestul contează în economia dezvoltării tech. Rest of World, o organizație internațională de jurnalism a publicat RoW100: Global Tech Changemakers – o listă a celor mai importanți 100 de specialiști din domeniul tech din afara Silicon Valley și Occident: cercetători, investitori, lideri tehnologici sau activiști. Topul a fost creat ținându-se cont de caracterul de inovare socială și sprijinire a comunităților din care specialiștii provin, mai mult decât de dezvoltarea unor afaceri profitabile și cu succes internațional.
Lista completă poate fi consultată aici.

Citește mai mult:
antifake.ro – Tehnologia îi ajută pe bogații planetei să devină și mai bogați

#376

„Un studiu realizat de Consiliul Irlandez pentru Libertăți Civile (ICCL) a constatat că datele utilizatorului mediu european sunt partajate de 376 de ori pe zi. Cifra crește la 747 de ori pe zi pentru utilizatorii din SUA, susține raportul. […] Datele sunt partajate între agențiile care acționează în numele celor care doresc să plaseze reclame, în timp real, pe măsură ce o pagină web se încarcă în fața unui utilizator.” Mai multe detalii despre studiu aici.

Davos 2022: istoria se află într-un punct de cotitură

În istoria sa de 50 de ani, Forumul Economic Mondial se confruntă cu o serie probleme globale fără precedent. Liderii lumii s-au reunit săptămâna aceasta la Davos pentru a aborda cele mai mari provocări ale lumii, iar războiul din Ucraina a fost în centrul atenției. Pe agenda discuțiilor s-au regăsit și consecințele devastatoare ale schimbărilor climatice, pandemia de COVID-19 și măsurile de prevenire pentru posibile crize din viitor.

Citește mai mult:
weforum.org – World Economic Forum Annual Meeting

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.