Newsletter-ul ANTI-FAKE: “Un an de război împotriva Ucrainei”

Citește întregul fact checking aici și raportul complet aici.

Citește articolul complet aici.

Războiul din Ucraina a transformat peisajul amenințărilor cibernetice, iar implicațiile vor fi pe termen lung

La un an de la invadarea Ucrainei, un raport realizat de Google TAG (Grupul de Analiză a Amenințărilor din cadrul Google) a oferit o perspectivă asupra schimbărilor din peisajul amenințărilor cibernetice amplificate de război. Raportul arată că atacatorii susținuți de guvernul rus s-au angajat într-un efort susținut pentru a obține un avantaj decisiv în spațiul cibernetic în timpul războiului, adesea cu rezultate mixte.

Acest efort a cuprins o creștere a atacurilor de tip distructiv împotriva guvernului ucrainean, a infrastructurii militare și civile, o creștere a activităților de tip spear-phishing  împotriva țărilor NATO, inclusiv acțiuni de promovare a unor narațiunii strategice ostile.

Raportul evidențiază modul în care Moscova a valorificat întregul spectru de operațiuni informaționale pentru a modela percepția publică asupra războiului: de la mass media controlate de stat până la platforme și conturi pe rețelele sociale. Aceste operațiuni au avut trei scopuri: să submineze guvernul ucrainean, să erodeze sprijinul internațional pentru Ucraina și să mențină sprijinul intern în Rusia pentru război. De asemenea, analiza a arătat că invazia a declanșat o schimbare notabilă în ecosistemul infracțional cibernetic din Europa de Est, care va avea probabil implicații pe termen lung atât pentru coordonarea dintre grupurile criminale, cât și pentru amploarea criminalității cibernetice la nivel mondial.

Citește mai mult:

politico.com – Ukraine gears up for new phase of cyber war with Russia

carnegieendowment.org – What the Russian Invasion Reveals About the Future of Cyber Warfare

Giganții big tech vor impune standarde etice conținutului generat cu ajutorul Inteligenței Artificiale

Un grup de 10 companii big-tech, printre care OpenAI, TikTok, Adobe, BBC și Bumble, au aderat recent la un pact prin care se angajează să aplice o serie de standarde etice în ceea ce privește crearea și distribuirea responsabilă a conținutul generat cu ajutorul IA.

Pactul recomanda ca atât creatorii tehnologiei, cum ar fi OpenAI, cât și creatorii și distribuitorii de materiale media digitale, precum BBC și TikTok, să fie mai transparenți cu privire la utilizarea tehnologiei IA generativă. Unul dintre cele mai importante elemente ale acestui pact etic este atenționarea utilizatorilor atunci când interacționează cu conținut generat de IA.

Reglementările care încearcă să limiteze potențialele daune legate de IA generativă sunt încă foarte în urmă. Uniunea Europeană, de exemplu, încearcă să includă IA generativă în viitoarea Lege a Inteligenței Artificiale, care ar putea include obligativitatea de a atenționa utilizatorii de fiecare data când interacționează cu conținut generat de IA, potențial dăunător precum în cazul deepfakes. Companiile semnatare ale acestui pact doresc să prevină astfel potențiale efecte negative ale folosirii IA generative precum frauda, ​​hărțuirea și dezinformarea.

Citește mai mult:

Technologyreview.com – How to create, release, and share generative AI responsibly

Brookings.edu – Early thoughts on regulating generative AI like ChatGPT

#VerificareaFaptelorSauConfirmareaPrejudecăților

„Internetul este concomitent cel mai bun mijloc din lume de verificare a faptelor și, totodată, cel mai bun mijloc de confirmare a prejudecăților”, a afirmat filosoful Michael P. Lynch, profesor în cadrul Universității Connecticut. În anul 2019, Michael Lynch a primit premiul Orwell pentru cartea Truth and Arrogance in Political Culture (Adevăr și aroganță în cultura politică).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.