Newsletter-ul ANTI-FAKE: Suprasolicitarea cognitivă – prizonieri ai rețelelor sociale

Citește fact checking-ul integral aici.

Citește articolul complet aici.

Suprasolicitarea cognitivă – prizonieri ai rețelelor sociale   

Un studiu recent asupra modului în care rețelele sociale afectează comportamentul uman a descoperit că acestea au un efect de epuizare mentală asupra utilizatorilor, influențându-le negativ capacitatea de a face alegeri raționale. Astfel, este mai probabil să fii influențat de un număr mare de aprecieri la postări, chiar și până în punctul de a da clic pe reclame pentru produse de care nu ai nevoie sau pe care nu le vrei. Cercetătorii au numit această stare de epuizare mentală „suprasolicitare cognitivă”. Utilizarea rețelelor sociale conduce la această stare, deoarece utilizatorul este pus să evalueze în mod constant diferite tipuri de informații în diferite forme precum text, fotografii și video, de la persoane diferite.

Printr-o mai bună înțelegere a modului în care ar putea fi influențați, inconștient, de rețelele sociale, consumatorii pot fi mai atenți și mai activi în raționalizarea utilizării lor. Cercetătorii cred că platformele bogate în conținut media, cum ar fi TikTok, Instagram Reels și YouTube sunt probabil cele mai solicitante din punct de vedere mental, deoarece conțin text, fotografii, videoclipuri, animații si sunet. Drept dovadă, aceste platforme atrag foarte multe investiții de publicitate, oferind o rentabilitate ridicată pentru promovarea brandurilor.

Citește mai mult:

Theconversation.com – Social media scatters your brain, and then you buy stuff you don’t need

Lupta UE împotriva dezinformării și implicațiile pentru giganții tehnologici

Comisarul UE pentru Piaţa Internă, Thierry Breton, a declarat că a început numărătoarea inversă pentru 19 platforme online și motoare de căutare foarte mari, în sensul respectării depline a obligațiilor ce le revin prin Directiva privind serviciile digitale (Digital Services Act). Sunt vizate în special platformele care au peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar, printre care se numără Amazon, Bing, Facebook, Google, TikTok și Twitter. Termenul limită pentru a se conforma regulamentelor formulate de Comisia Europeană este 25 august 2023.

Comisia Europeană consideră că aceste platforme online și motoare de căutare au devenit relevante din punct de vedere sistemic și au responsabilități speciale de a face din Internet un spațiu sigur și de încredere. Platformele va trebui să prevină riscuri precum dezinformarea, interferența în alegeri, violența cibernetică împotriva femeilor sau prejudiciile aduse minorilor în mediul online. Platformele online foarte mari și motoarele de căutare vor fi obligate să-și adapteze sistemul de recomandări pentru a preveni amplificarea algoritmică a dezinformării.

Thierry Breton a prezentat cele 4 mari obiective urmărite de DSA:

  • Protecție mai bună, control sporit și o gamă de alegeri mai variată pentru utilizatori;
  • Protecție mai mare pentru minori în interacțiunile din mediul online;
  • Combaterea dezinformării;
  • Mai multă transparență și responsabilitate.

Citește mai mult:

Linkedin.com – More responsibility, less opacity: what it means to be a “Very Large Online Platform”

#Inteligența Artificială Trebuie Reglementată Înainte Ca Ea Să Ne Reglementeze Pe Noi

„Ar trebui să oprim lansarea iresponsabilă a instrumentelor bazate pe IA în sfera publică și să reglementăm inteligența artificială înainte ca aceasta să ne reglementeze pe noi”, a afirmat cunoscutul gânditor și istoric Yuval Noah Harari, într-un articol de opinie, publicat în revista The Economist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.