Newsletter-ul ANTI-FAKE: „Rescrierea” Bibliei cu ajutorul IA – care sunt faptele

Citește fact checking-ul integral aici.

Citește articolul complet aici.

ONU lansează un Cod de Conduită global pentru a combate discursul urii și dezinformarea de pe platformele digitale

ONU are în plan elaborarea unui Cod pentru Integritatea Informațiilor pe Platformele Digitale ce se va adresa guvernelor și marilor companii deținătoare ale platformelor digitale. Scopul unui astfel de document este de a combate amenințarea știrilor false, a discursului urii, dar și de a împiedica utilizarea IA în scopul dezinformării. Secretarul general al Națiunilor Unite, António Guterres, și-a manifestat sprijinul și pentru crearea unei agenții ONU pentru Inteligenta Artificială, după modelul Agenției Internaționale pentru Energie Atomică.

Noul Cod va încuraja marile companii care dețin platformele digitale să fie mai transparente cu privire la algoritmii utilizați, inclusiv cei din publicitate, și să ia măsuri clare pentru combaterea dezinformării și a discursului instigator la ură. Totodată, companiile ar trebui să elimine standardele duble care permit discursului instigator la ură și dezinformării să înflorească în unele limbi și țări, în timp ce sunt prevenite mai eficient în alte spații culturale.

Citește mai mult:

Apnews.comUN chief calls for coordinated global action on disinformation, hate and artificial intelligence

Cum ar fi ca fiecare student să aibă un profesor virtual privat?

În urma apariției programelor de IA generativă, multe școli și universități au fost forțate să regândească fundamental modul în care se desfășoară procesul educațional, cât și evaluarea academică. De exemplu, îngrijorările legate de plagiatul bazat pe IA au împins o serie de instituții să opteze pentru interzicerea totală a programelor de tipul ChatGPT. Dar aplicarea acestei politici întâmpina greutăți, deoarece detectarea unui astfel de plagiat este de multe ori dificilă.

Un sondaj recent, realizat de un ziar studențesc local, a constatat că aproape jumătate dintre studenții de la Universitatea din Cambridge au folosit ChatGPT într-un fel sau în altul, pentru a-și finaliza studiile. O cincime l-a folosit în lucrări care au contribuit la evaluarea lor și 7% plănuiau să îl folosească la examene.

Dar este oare posibil ca IA să fie integrată în procesul didactic fără a afecta caracteristici importante ale învățării umane, precum înțelegerea unui conținut sau gândirea critica? Programe precum ChatGPT ar putea să ofere argumente, să îndemne studentul într-un mod constructiv și chiar să-și scrie propriile întrebări. Ar fi ca și cum fiecare student ar avea un profesor privat, la cerere.

O cunoscută companie din domeniul educației a construit deja un profesor virtual bazat pe ChatGPT-4, pentru a dezbate cu studenții, pentru a-i instrui în diferite discipline și pentru a răspunde la întrebări pe măsură ce elevii finalizează tutorialele. Solicitarea profesorului virtual de a detalia răspunsurile oferite poate crește acuratețea învățării și îmbunătățirea lecției.

Citește mai mult:

Ft.com – The AI revolution already transforming education

#Nu vom permite ca Europa să ne fie răpită a doua oară

„Nu vom permite ca Europa să ne fie răpită pentru a doua oară. Războiul de la graniță creează provocări considerabile. Agresiunea împotriva Ucrainei este, în cele din urmă, o formă extremă a provocărilor la adresa unității europene […], precum și a încercărilor Rusiei de a răsturna întreaga arhitectură de securitate europeană, de a o remodela după chipul și asemănarea sa”. Declarația aparține președintelui Franței, Emmanuel Macron și a fost făcută la 31 Mai 2023, cu ocazia summitului GLOBSEC 2023 de la Bratislava.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.