Newsletter-ul ANTI-FAKE: Primul faliment bancar alimentat de viralizarea panicii în social media

Citește fact checking-ul integral aici.

Citește articolul complet aici.

Artifact, o nouă aplicație bazată pe IA, va rezuma articolele de știri într-un stil cât mai personalizat 

Artifact este o aplicație de știri ce folosește învățarea automată, la fel ca și TikTok, pentru a înțelege interesele utilizatorului și a-i furniza cele mai relevante subiecte. Recent, Artifact a introdus o nouă funcție, care va genera rezumate ale articolelor printr-o simplă apăsare de buton. Aceasta funcție ar oferi cititorilor posibilitatea de a înțelege „punctele principale” ale unui articol înainte de a-l parcurge. Funcția poate fi folosită și pentru a rezuma știrile într-un anumit stil, cum ar fi  în stilul vorbirii Generației Z sau folosind doar emoticons și chiar în stilul unui copil de 5 ani.

Compania din spatele Artifact a avertizat totuși utilizatorii că funcția de rezumat nu ar trebui să înlocuiască citirea efectivă a știrilor, deoarece IA nu este infailibilă și se pot strecura erori. Aplicația are deja un serviciu integrat de verificare imediată a surselor știrilor, pentru a respecta anumite standarde jurnalistice, precum metodologia de fact-checking și transparența finanțării.

Citește mai mult:

Techcrunch.com – News app Artifact can now summarize stories using AI, including in fun styles

Euronews.com – Instagram’s founders created Artifact, an AI-driven app dubbed the ‘TikTok of news’. We tried it out

Primul faliment bancar alimentat de viralizarea panicii în social media

Destabilizarea și chiar prăbușirea unei instituții financiar-bancare au devenit mult mai probabile în era social media. Spre exemplu, viralizarea unor tweet-uri negative poate contribui la problemele unei bănci, așa cum s-a întâmplat în două cazuri recente. Premergător colapsului băncii Silicon Valley din martie 2023, conversațiile dintre investitori referitoare la această bancă au crescut vertiginos pe Twitter, contribuind astfel la scăderea rapidă a prețului acțiunilor băncii și la creșterea exponențială a cererilor de retragere a banilor din depozitele bancare. Factorii politici din SUA au recunoscut că rețelele sociale au jucat un rol în prăbușirea Silicon Valley Bank. În mod similar, prăbușirea băncii elvețiene Credit Suisse din martie a avut multe cauze, dar declanșatorul a fost tot un tweet.

Cele două cazuri menționate sunt o dovadă că rețelele sociale, în combinație cu  banking-ul digital, au devenit un risc major în sectorul bancar. Amploarea audienței și răspândirea rapidă a ideilor disting rețelele sociale de media tradiționale ce se bazează în cea mai mare parte pe comunicarea unidirecțională, dinspre surse oficiale către publicul larg. Guvernatorul Băncii Angliei Andrew Bailey a avertizat că un val necontrolat de retrageri poate afecta iremediabil creditorii în era digitală, deoarece zvonurile se răspândesc instantaneu, iar fondurile pot fi rapid retrase sau transferate online.

Citește mai mult:

Theconversation.com – Twitter played a role in the collapse of Silicon Valley Bank – new research

#Tehnologia IA Trebuie Reglementată Prin Politici Publice Responsabile 

„Evoluția Web 2.0 nu a fost inevitabilă, ci a fost modelată de o gamă largă de opțiuni de politici publice. Acum suntem, din nou, în fața unor alegeri de importanță crucială. Deoarece utilizarea IA ia amploare, decidenții au responsabilitatea de a se asigura că nu vor repeta greșelile desprinse din istoria Web 2.0”. Afirmația a fost făcută de Lina Khan, președinta Comisiei Federale pentru Comerț a Statelor Unite, într-un articol de opinie publicat în The New York Times, în care subliniază importanța și urgența reglementării tehnologiei IA. Khan a avertizat asupra riscurilor asociate acestei tehnologii, cum ar fi monopolul asupra pieței de către marile companii tehnologice, potențialul de fraudă și încălcarea vieții private a utilizatorilor. Exemplul negativ în acest sens este ascensiunea Internetului „web 2.0” de la mijlocul anilor 2000, care a dus la apariția capitalismului de supraveghere, la invadarea vieții private a utilizatorilor și la utilizarea industrială a datelor personale ale acestora exclusiv în beneficiul giganților tehnologici. Khan consideră că, fără a restricționa în mod nejustificat inovația în domeniu, oficialii publici trebuie să se asigure că istoria nu se va repeta în cazul IA.

3 comentarii la “Newsletter-ul ANTI-FAKE: Primul faliment bancar alimentat de viralizarea panicii în social media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.