Newsletter-ul ANTI-FAKE: Marile platforme social media, ineficiente în combaterea campaniilor de dezinformare ale Kremlinului

Citește fact checking-ul integral aici.

Citește articolul complet aici.

Marile platforme social media, ineficiente în combaterea campaniilor de dezinformare ale Kremlinului

Un raport al Comisiei Europene publicat recent critica giganți Big Tech precum TikTok, Twitter (acum redenumit X) și Facebook pentru strategia deficitară de combatere a dezinformării ruse, în decursul primului an de război din Ucraina. Conform raportului, politicile de combatere a dezinformării au fost aplicate ineficient pe aceste platforme. Prin moderarea conținutului, nu s-a reușit neutralizarea campaniilor de dezinformare, permițând astfel actorilor de la Kremlin să exploateze vulnerabilitățile platformelor digitale.

Pe respectivele platforme, conturile pro-Kremlin au acum peste 165 de milioane de abonați și au generat peste 16 miliarde de vizualizări din februarie 2022 până în prezent. Un fenomen alarmant este creșterea rapidă a dezinformării pe platforma Twitter/X, după ce noul proprietar, Elon Musk, a decis să renunțe la măsurile de combatere a dezinformării.

Autorii raportului avertizează că războiul informațional dus de către puterea de la Kremlin amenință alegerile libere și corecte și drepturile fundamentale ale omului în întreaga UE. În contextul apropiatelor alegeri parlamentare europene din 2024, platformele social media trebuie să acționeze rapid pentru a se conforma Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA), care a intrat în vigoare la 25 august. Conform acestui pachet legislativ, aceste companii sunt obligate să evalueze riscul de răspândire a știrilor false pe platformele lor, să oprească amplificarea conținutului dăunător și să treacă prin evaluări externe regulate pentru măsurarea eficienței în combaterea dezinformării. Studiul estimează că există un „risc ridicat” ca Rusia să interfereze în aceste alegeri și subliniază potențialul noii legi europene de a combate cu succes campaniile de dezinformare.

Citește mai mult:

Forbes.com – Big Tech Fails Its Biggest Disinformation Test Yet, EU Report Finds

Rfi.fr – Studies criticise big tech firms over Russian disinformation

Associated Press, precaută în privința folosirii IA generative pentru redactarea știrilor      

În virtutea principiului transparenței, reputata agenție internațională de știri Associated Press (AP) a publicat recent un ghid privind utilizarea IA pentru producerea de conținut jurnalistic. Noua ediție a manualului AP îi avertizează pe jurnaliști să evite limbajul care atribuie caracteristici umane sistemelor IA. Manualul mai recomandă ca orice rezultat la care s-a ajuns prin intermediul IA generative ar trebui tratat ca material din surse neverificate. Astfel, jurnaliștii AP trebuie să aplice politicile editoriale și standardele agenției atunci când iau în considerare orice astfel de informație pentru publicare.

OpenAI, creatorul ChatGPT,  și agenția AP au încheiat o înțelegere în luna iulie în urma căreia compania ar urma să achiziționeze licența pentru utilizarea arhivei de știri a celebrei agenții de presă, din 1985 încoace. OpenAI s-a angajat astfel să plătească pentru a-și instrui modelele IA generative pe baza știrilor AP,  în timp ce AP primește permisiunea de a testa instrumentele de IA generativă pentru realizarea și distribuția conținului jurnalistic. Managementul AP a declarat că în niciun fel nu vede IA ca fiind un înlocuitor al jurnaliștilor.

Spre deosebire de abordarea precaută a marilor agenții de știri privind folosirea IA,  această tehnologie ar putea oferi o oportunitate de nerefuzat pentru redacțiile mai mici, care au resurse și bugete limitat. News Corp Australia produce deja 3.000 de articole pe săptămână folosind IA generativă, cu echipe mici care folosesc tehnologia pentru a publica mii de articole locale săptămânale pe subiecte precum vremea, prețurile combustibilului și condițiile de trafic.

Citește mai mult:

Euronews.com – Robot reporters? Here’s how news organisations are using AI in journalism

Niemanlab.org – “Not a replacement of journalists in any way”: AP clarifies standards around generative AI

Apnews.com – ChatGPT-maker OpenAI signs deal with AP to license news stories

Aplicația IA ce ajută la descoperirea tinerelor talente în fotbalul profesionist

Următorul Ronaldo sau Messi ar putea fi descoperit cu ajutorul inteligenței artificiale. AiScout, o aplicație dezvoltată de un startup londonez, își propune să valorifice puterea de automatizare a IA pentru a identifica tineri cu potențial de a deveni mari fotbaliști. Aplicația folosește IA pentru a urmări și analiza mișcările complexe ale jucătorului și mingii. Fotbaliștii care doresc să-și arate abilitățile cluburilor de top se pot înregistra efectuând diverse exerciții, pe care le pot distribui în aplicație.

Aceste date de performanță sunt apoi adăugate în sistemul general, unde pot fi comparate cu datele de referință bazate pe informațiile anterioare. Folosirea unei metode de recrutare bazată pe IA poate accelera foarte mult procesul de recrutare a unui tânăr jucător.

Aplicația AiScout deja generează venituri, existând intenția extinderii sale. Autorii aplicației colaborează cu nume mari din fotbalul profesionist, în special cu faimoasa echipă de fotbal Chelsea și cu întreaga ligă de fotbal MLS din SUA. De altfel, datele respectivelor organizații au contribuit la construirea indicatorilor de referință cu care sunt comparați noii intrați.

Citește mai mult:

Uktech.news – AI scout: this startup is using automation to find football’s next star

 

#Nu putem avea încredere în ceea ce vedem

„Nu putem avea încredere în ceea ce vedem. Cu apariția deepfake-urilor și a chatbotilor, nu va mai fi posibil să avem încredere totală în sursele noastre de informare”. Declarația aparține celebrului regizor american James Cameron, autor al unor filme SF precum Avatar și Terminator, și a fost făcută în cadrul unui interviu acordat realizatorului CNN Fareed Zakaria în emisiunea GPS, cu referire la impactul tehnologiei IA asupra domeniului vizual.

8 comentarii la “Newsletter-ul ANTI-FAKE: Marile platforme social media, ineficiente în combaterea campaniilor de dezinformare ale Kremlinului

  1. instagram hackers for hire spune:

    I’m impressed, I have to say. Actually hardly ever do I encounter a weblog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you’ve gotten hit the nail on the head. Your thought is outstanding; the difficulty is one thing that not sufficient persons are talking intelligently about. I’m very joyful that I stumbled across this in my seek for something referring to this.

  2. hire a hacker dark web spune:

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  3. cell phone hacker service spune:

    I was very pleased to search out this web-site.I wanted to thanks in your time for this excellent learn!! I positively having fun with every little little bit of it and I have you bookmarked to take a look at new stuff you blog post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.