Newsletter-ul ANTI-FAKE: „Fă-ți viața să pară un film!”. Cum ne încurajează social media să ne prezentăm viața ca pe o poveste

Citește fact checking-ul integral aici.

„Fă-ți viața să pară un film!” – cum ne încurajează social media să ne prezentăm viața ca pe o poveste

Trăim din ce în ce mai mult într-o cultură a narațiunii („storification”), ce afectează toate formele de comunicare. Comunicarea noastră pe rețelele sociale este acum exprimată în primul rând sub forma narativă în dauna argumentelor și analizei. Pe TikTok, de exemplu, narațiunea a devenit limbajul universal al utilizatorilor. În videoclipurile din aplicație, utilizatorii se încurajează unii pe alții să facă anumite lucruri „pentru a stimuls intriga”, folosind termeni precum „personaj principal/secundar” și, mai ales, să filmeze rezultatele. Un tutorial TikTok le arată utilizatorilor cum să editeze un videoclip pentru „a-ți face viața să pară un film”. Rețelele sociale se bazează pe povestire, deoarece a spune povești este, de fapt, „un act social”.

Pericolul apare atunci când publicul nu înțelege că multe dintre aceste narațiuni sunt construite prin alegeri și omisiuni intenționate. Astfel, pe rețelele sociale, narațiunea poate fi de multe ori o știre falsă, iar pentru a o recunoaște avem nevoie de instrumentele gândirii critice.

Citește mai mult:

theatlantic.com – Beware the ‘Storification’ of the Internet

Nyrb.com – Seduced by Story: the use and abuse of narrative

Cicero – Programul AI ce excelează în arta negocierii diplomatice  

Diplomacy, clasicul joc de societate bazat pe negociere și abilități interpersonale, poate fi jucat acum de către un program de inteligență artificială dezvoltat de către Meta. Botezat Cicero, programul poate folosi limbajul pentru a negocia, a convinge și a colabora cu ceilalți jucători în vederea atingerii propriilor sale obiective. Un astfel de computer, ce poate deduce scopurile și intențiile altora pe baza limbajului, poate îmbunătăți procesul de învățare uman prin intermediul unor conversații personalizate, pe termen lung.

Citeste mai mult:

arstechnica.com – Meta researchers create AI that masters Diplomacy, tricking human players

https://theconversation.com/an-ai-named-cicero-can-beat-humans-in-diplomacy-a-complex-alliance-building-game-heres-why-thats-a-big-deal-195208

Citește articolul complet aici.

#MinciunileRepetateSchimbăPercepțiaPublicului

„Minciunile repetate din nou și din nou schimbă percepția publicului asupra unei probleme și se răspândesc exponențial. Aceasta este o tactică folosită de mult timp, dar a căpătat un nou sens înfricoșător în era Big Data și a rețelelor sociale.” — „Cum să lupți împotriva fascismului înainte de a fi prea târziu” (Maria Ressa, laureată Nobel pentru Pace, The Atlantic).

 

Un comentariu la “Newsletter-ul ANTI-FAKE: „Fă-ți viața să pară un film!”. Cum ne încurajează social media să ne prezentăm viața ca pe o poveste

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.