Newsletter-ul ANTI-FAKE: Arestăm ChatGPT-ul pentru răspândirea de știri trucate?

Citește fact checking-ul integral aici.

Citește articolul complet aici.

Geoffrey Hinton, „părintele” IA, avertizează asupra riscurilor de răspândire nemaiîntâlnită a dezinformării

Geoffrey Hinton, considerat părintele inteligenței artificiale (IA), a avertizat despre evoluțiile periculoase ale acestei tehnologii, spunând că acum regretă munca sa. Omul de știință, care este atât psiholog cognitiv cât și informatician, a declarat pentru BBC că chatboții ar putea depăși în curând nivelul de informații pe care îl deține un creier uman și că unele dintre pericolele aduse de tehnologia IA sunt „destul de înfricoșătoare”. Declarațiile vin în contextul demisiei sale de la corporația Google.

Cercetarea de pionierat a lui Hinton privind rețelele neuronale și învățarea profundă (deep learning) a deschis calea pentru elaborarea sistemelor IA actuale, precum ChatGPT. În domeniul inteligenței artificiale, rețelele neuronale sunt sisteme similare creierului uman în ceea ce privește modul de învățare și de procesare a informațiilor. Ele permit IA să învețe din experiență, așa cum ar face o persoană reală.

Hinton a afirmat că IA avansează mai repede decât se așteptau el și alți oameni de știință, ceea ce înseamnă că este o nevoie urgentă, în primul rând, de a ne asigura că umanitatea poate gestiona această tehnologie. Hinton și-a exprimat îngrijorarea mai ales cu privire la riscurile pe termen scurt, cum ar fi campaniile de dezinformare mult mai sofisticate generate cu ajutorul IA.

Citește mai mult:

Bbc.com – AI ‘godfather’ Geoffrey Hinton warns of dangers as he quits Google

Wired.com – What Really Made Geoffrey Hinton Into an AI Doomer

Meta inovează în publicitate: IA pentru generarea de conținut publicitar personalizat

Gigantul Meta a obținut recent un brevet pentru utilizarea reclamelor generate cu ajutorul IA, ce presupune crearea de conținut publicitar nou sau îmbunătățit prin IA generativă. Noul sistem va include și metode prin care IA va putea măsura, analiza și prezice eficiența conținutului publicitar, adaptându-l în funcție de rezultate. Utilizarea IA pentru a realiza și adapta conținutul publicitar pentru un grup mic de utilizatori sau chiar pentru o singură persoană reprezintă o inovație în publicitatea online.

Se așteaptă ca publicitatea generată și optimizată cu ajutorul IA să însemne mai puțină muncă și o targetare mai bună a utilizatorilor, ceea ce are potențialul de a atrage numeroase agenții de publicitate. Ca urmare a acestei inovații, analiștii financiari se așteaptă ca Meta să înregistreze o creștere substanțială a veniturilor.

Citește mai mult:

Businessinsider.com – Meta just secured a patent for AI generated ads, which could give the company a needed boost

Reuters.com – Facebook owner Meta announces tests of generative AI ads tool

#Reglementarea Inteligenței Artificiale E Dificilă dar Imperativă

„Nu am fost în stare să reglementăm platformele tradiționale de Internet precum Facebook, imaginați-vă cum stăm acum, când problema IA este de zece ori mai urgentă”, a declarat senatorul american Michael Bennet. El a subliniat că aleșilor din Congresul american le lipsesc minime cunoștințe de specialitate, ceea ce le reduce serios capacitatea de a reglementa tehnologii cu evoluție fulminantă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.