Focus România: Accesarea online a informațiilor legate de sănătate nu este agreată de români

Cetățenii români se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește accesarea informațiilor legate de sănătate pe internet. Conform Eurostat, clasamentul este condus de Finlanda, unde 77% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au căutat informaţii online legate de accidentări, boli, nutriţie sau îmbunătăţirea sănătăţii, urmată de […]

Focus România: Cyberbullying-ul și utilizarea excesivă a Internetului

Cyberbullying-ul este o problemă cu care se confruntă din ce în ce mai mulți copii și adolescenți, iar acest fenomen s-a accentuat odată cu mutarea educației în mediul online. Studiul „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România” realizat de Organizația Salvați Copiii a arătat că 25,8% dintre copiii și adolescenții intervievați au experimentat episoade de cyberbullying, […]

Focus România: Percepția publică privind sursele dezinformării în România

Mai mult de jumătate dintre români sunt de părere că prin intermediul posturilor TV, a site-urilor de știri sau platformelor sociale, unele state susțin acțiuni de propagandă și dezinformare în România, potrivit sondajului „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”. 24% dintre respondenți consideră că Rusia susține […]

Focus România: Platformele de partajare a materialelor video – sub supravegherea CNA

Guvernul României reia proiectul de modificare a Legii audiovizualului, proiect ce urmărește să transpună Directiva UE nr. 1808/2018 cu privire la serviciile media audiovizuale în legislația națională. Proiectul are ca scop reglementarea aspectelor ce țin de modul de stabilire a jurisdicției platformelor de partajare a materialelor video și realizarea unei evidențe oficiale a acestora. În […]

Focus România: Dezvoltarea agriculturii organice în România

Planul de acțiune pentru dezvoltarea producției ecologice a fost prezentat joi de către Comisia Europeană, având ca scop stimularea producției și consumului de produse ecologice. Conform Pactului Verde European, agricultura organică ar trebui să ocupe 25% din suprafața agricolă. În România, aceasta ocupă doar 2,4% din suprafața agricolă, comparativ cu media europeană, de 8%. În […]

Focus România: Încrederea românilor în alte state

Atunci când vine vorba de încrederea publică, românii tind să se îndrepte către VEST. Conform sondajului „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”, cel mai ridicat nivel de încredere a românilor s-a observat în cazul Germaniei (57,6%), aceasta fiind urmată de Uniunea Europeană (51,6%), NATO (49,4%) și […]

Focus România: Industria auto, pilonul de bază al exporturilor românești

Deși în 2021 a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi serviciile de piaţă prestate populaţiei, industria auto rămâne un pilon central pentru exporturile României. Primii trei exportatori sunt, în ordine: Automobile-Dacia, Ford România și Star Assembly. Avansul exporturilor României se datorează creșterii producției de mașini și componente auto, luându-se în calcul […]

Focus România: Educația – antidot pentru dezinformare

România se află pe locul 28 dintr-un total de 35 de țări europene analizate în ceea ce privește indicele de digitalizare media, care evaluează potențialul de rezistență la știri false, dezinformare și alte conţinuturi problematice, conform studiului  Media Literacy Index 2021 – O dublă problemă: Rezistența la știri false în vremea infodemiei Covid-19. Spre deosebire […]

Focus România: România acordă prea puțină atenție prevenției în sănătate

România se afla în 2018 pe ultimul loc la cheltuielile pe cap de locuitor pentru prevenirea problemelor de sănătate, arată un nou studiu Eurostat. Modesta sumă de 8 euro pe persoană alocată de România este de 10 ori mai mică decât media UE. Țările care înțeleg cel mai bine faptul că prevenția în sănătate asigură […]

Majoritatea angajaților în servicii bazate pe utilizarea intensivă a cunoașterii sunt femei

În 2019, în Uniunea Europeană existau mai multe femei angajate în servicii bazate pe utilizarea intensivă a cunoaşterii decât bărbați. În România, numărul femeilor angajate este mai mic decât cel al bărbaților, dar, când vine vorba despre domeniile bazate pe utilizarea intensivă a cunoaşterii, raportul se inversează: din totalul de 1.949.000 milioane de persoane angajate, […]