Conform ultimei analize a OECD „Cititori în secolul al 21-lea: Dezvoltarea abilităților de alfabetizare într-o lume digitală”, elevii din România au înregistrat cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la toate cele trei domenii de testare PISA. În ceea ce privește citirea, scorul pentru România a fost de 428 de puncte, în scădere față de rundele precedente din 2015 și 2012. Cele mai bune rezultate au fost înregistrate în cazul elevilor care obișnuiesc să citească în format tipărit, iar plăcerea de a citi este influențată de factori precum genul și mediul de proveniență: aceasta este mai prezentă în cazul fetelor și al elevilor care provin din medii avantajate.
Citește mai mult:
https://www.oecd.org/pisa/PISA2018_Reading_ROMANIA.pdf
Articole asemănătoare:
Focus România: România va găzdui Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență (E-ARC)
Focus România: Percepția publică privind sursele dezinformării în România
Focus România: Schimbările climatice nu sunt percepute de români drept o problemă foarte gravă
Focus România: Legea cu privire la rețelele 5G a fost promulgată
Focus România: Încrederea românilor în alte state
Focus România: România – printre statele cu cele mai mici venituri provenite din impozitare