Focus România: Decalajele digitale, o mare vulnerabilitate la începerea anului școlar

O parte din elevii din România vor începe școala online sub scenariul roșu. Această situație expune prăpastia uriașă dintre elevii care au acces facil la internet și cei care nu beneficiază de acesta. Elevii din localitățile fără semnal și cei care nu se pot conecta din alte motive vor primi lecțiile prin poștă, sau vor putea urmări un rezumat al acestora la televizor.În context pandemic, elevii resimt consecințele decalajelor digitale (eng. digital divide), concept care surprinde inegalitățile de acces la internet și la tehnologiile digitale. Conform datelor Eurostat, România se numără printre statele membre UE cu cel mai scăzut acces la internet în rândul populației. În 2019, 84% din gospodării beneficiau de acces la internet, sub media UE de 90%, și la mare distanță de Olanda, fruntașa clasamentului cu 98% (vezi graficul de mai jos).

Un alt indicator Eurostat privind accesul la internet de mare viteză arată discrepanțe semnificative între regiunile de dezvoltare ale României. Gradul cel mai mare de acces, de 91%, se înregistrează în București-Ilfov, iar gradul cel mai mic de acces, de 77%, în regiunile Nord-Est și Sud-Est.

Sursa date grafic:
Eurostat – Households – level of internet accessCitește mai mult:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *