Focus Global: Marea Britanie: noi reglementări împotriva monopolului Big Tech

Marea Britanie își propune să reducă poziția dominantă a giganților tehnologici prin lansarea unui nou Compartiment pentru Piețele Digitale, în cadrul Autorității de reglementare a concurenței și a piețelor (CMA). Prima sarcină a noii structuri este de a dezvolta un cod de conduită care să gestioneze echitabil relația dintre platformele digitale, organizațiile media creatoare de conținut și firmele de publicitate. Anul trecut, CMA s-a pronunțat privind puterea considerabilă a Google și Facebook, putere care afectează negativ climatul concurențial și le aduce celor doi giganți avantaje disproporționate în ceea ce privește monetizarea serviciilor prin publicitate digitală.

În prezent, soluții care să corecteze acest raport inechitabil de forțe sunt în curs de implementare în Uniunea Europeană (Digital Services Act package), în Australia (News Media Bargaining Code) și în SUA (unde au fost lansate investigații și procese privind încălcarea legislației anti-monopol).

Citește mai mult:

lexology.com – Big Tech worldwide regulation: not if, but how

gov.uk – Online platforms and digital advertising market study

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *