Focus Global: China cenzurează videoclipuri cu mâncare

La inițiativa președintelui Xi Jinping, statul chinez a demarat campania „Cu farfuria curată”. Aceasta își propune să combată risipa de mâncare, în contextul dificultăților deja existente de aprovizionare a populației cu alimente. Din acest motiv, autoritățile au început să cenzureze fenomenul cultural Mukbang”, o practică întâlnită pe rețelele sociale, în care diverși influenceri se filmează consumând platouri mari de mâncare.
Politica statului chinez de reglementare cât mai strictă a conținutului de pe rețelele sociale este motivată de influența socială a acestor rețele. Mecanismul de blocare a accesului la conținutul etichetat drept indezirabil poartă numele de „Scutul de Aur” și suprimă activitatea în China a unor giganți tehnologici occidentali, precum Apple, Facebook, YouTube, Twitter și Instagram. Conform unui studiu recent, topul țărilor cu cea mai drastică cenzură a internetului este condus de Coreea de Nord, China, Rusia, Turkmenistan și Iran.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *