Reglementarea mediului online reprezintă o preocupare constantă pentru instituțiile naționale și internaționale. Sunt realizate progrese în această direcție, însă, dat fiind că spațiul digital se află în continuă dezvoltare și transformare, devine tot mai complex și apar provocări noi pentru cadrele legislative și de reglementare. În acest sens, cele 193 de state membre ale UNESCO au aprobat un acord global privind etica în domeniul Inteligenței Artificiale. Demersul are ca scop definirea valorilor și principiilor comune necesare pentru o dezvoltare corectă și sănătoasă a Inteligenței Artificiale.
O altă inițiativă recentă pentru reglementare vine din partea Comisiei Europene și reprezintă o propunere de reglementare a publicității electorale și politice. UE își propune să protejeze procesul electoral și dezbaterile democratice prin contracararea practicilor netransparente utilizate în mediul online în contextul campaniilor electorale. Proiectul legislativ face referire la transparența publicității electorale, la utilizarea informațiilor cu un conținut sensibil și la modul în care aceste noi reguli vor fi puse în aplicare și la nivel național. Inițiativa europeană este privită ca fiind complementară cu aplicarea Digital Services Act (DSA), respectiv cu eforturile de reglementare a platformelor online.
Citește mai mult:
antifake.ro – Cadrul de auto-reglementare a platformelor digitale devine mai riguros în UE
gandul.ro – Măsuri mai stricte pentru combaterea dezinformării