Conform ultimei analize a OECD „Cititori în secolul al 21-lea: Dezvoltarea abilităților de alfabetizare într-o lume digitală”, elevii din România au înregistrat cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la toate cele trei domenii de testare PISA. În ceea ce privește citirea, scorul pentru România a fost de 428 de puncte, în scădere față de rundele precedente din 2015 și 2012. Cele mai bune rezultate au fost înregistrate în cazul elevilor care obișnuiesc să citească în format tipărit, iar plăcerea de a citi este influențată de factori precum genul și mediul de proveniență: aceasta este mai prezentă în cazul fetelor și al elevilor care provin din medii avantajate.
Citește mai mult:
https://www.oecd.org/pisa/PISA2018_Reading_ROMANIA.pdf
Articole asemănătoare:
Focus România: Românii doresc să schimbe locul de muncă după încheierea pandemiei
Focus România: UiPath, prima companie românească listată la Bursa din New York
Focus România: Reglementarea rețelelor 5G
Focus România: Aur la Campionatul Internațional de Robotică
Focus România: Dezvoltarea agriculturii organice în România
Focus România: Schimbările climatice nu sunt percepute de români drept o problemă foarte gravă