Dezinformare, reziliență socială și COVID-19 – RAPORT

Încrederea și capitalul social se află în declin în Europa și SUA, iar știrile false și dezinformarea au accentuat aceste tendințe periculoase, sporindu-ne vulnerabilitățile. Rețelele sociale și noile tehnologii au redus diviziunile geografice, contribuind în același timp atât la polarizarea socială în cadrul comunităților locale cât și la identificarea unor modalități puțin costisitoare și facile de a convinge publicul prin intermediul dezinformării.

Reziliența socială – capacitatea colectivă de a se recupera dintr-o criză – este pusă la încercare mai mult decât oricând. Este mai important ca niciodată să înțelegem interdependențele dintre amenințările actuale și cele din trecut, precum și cele mai bune modalități de a le diagnostica și de a le contracara în mod eficient în prezent în societățile noastre.

Datele primare prezentate în acest raport au fost colectate printr-un sondaj reprezentativ asupra populației aplicat în România, în decembrie 2021, de către Reveal Marketing Research, ca parte a proiectului „Tackling Disinformation Resilience in Romania: mapping the risks, and implementing innovative mitigation measures”(„Reziliența în fața dezinformării în România”), finanțat de Divizia de Diplomație Publică a NATO și implementat de Asociația Eurocomunicare, în parteneriat cu Aspen Institute Romania.

Accesați raportul complet aici

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.