Accent: Sunt platformele digitale pregătite pentru următoarea infodemie?

Platformele digitale au dovedit până acum o capacitate limitată de a preveni consecințele dezinformării. Un raport recent al Mozilla Foundation inventariază măsurile adoptate de Facebook, Twitter, YouTube și Tik Tok în contextul alegerilor prezidențiale din SUA.  Aceste măsuri au fost vizualizate pe un grafic expresiv. Iată câteva momente cheie în cadrul acestei cronologii:
  • Octombrie 2019: sunt vizate reclamele politice. Twitter le interzice complet, Facebook înăsprește cerințele de transparență privind finanțarea publicității electorale;
  • Mai 2020: Twitter creează un precedent prin sancționarea unei postări a lui Donald Trump;
  • Octombrie-Noiembrie 2020: Facebook oprește recomandările pentru grupuri pe subiecte politice și sociale. Platformele etichetează și elimină reclame și postări înșelătoare cu privire la integritatea alegerilor. Se iau măsuri pentru promovarea surselor credibile de știri;
  • Ianuarie 2021: Platformele (inclusiv YouTube și TikTok) moderează și elimină postări, aplică sancțiuni, împiedică utilizatorii să creeze și să disemineze conținut care ar putea duce la escaladarea violențelor. Conturile lui Donald Trump sunt vizate direct.
Cercetarea realizată de Mozilla concluzionează că platformele au luat „prea puține măsuri, prea târziu”, iar principalul semnal de alarmă, relevant pentru situații asemănătoare este acela că, odată instalată, tendința către dezordine comunicațională cu greu mai poate fi inversată.
Citește mai mult:
medium.com – The questions we need to ask before the next infodemic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *