Accent: Publicitatea dăunătoare, reglementată mai drastic de Google

Internetul este un mediu încărcat de publicitate. În cazul majorității platformelor digitale pe care le accesăm, găzduirea reclamelor reprezintă însuși modelul de afaceri care asigură veniturile cele mai consistente. Conform statisticilor, cheltuielile cu reclame online vor atinge 375 miliarde de dolari în cursul anului 2021, iar jucătorii cei mai importanți sunt Google și Facebook. Două categorii de probleme sunt asociate publicității digitale. Prima se referă la modul în care sunt folosite datele utilizatorilor de Internet pentru targetarea cu reclame personalizate. Cea de-a doua se referă la faptul că ecosistemul de publicitate digitală poate fi folosit în mod abuziv, ilegal sau dăunător.

Google publică un raport anual în care expune măsurile pe care le întreprinde pentru menținerea sănătății acestui sistem. În 2020, compania a blocat 3,1 miliarde de reclame care au încălcat termenii și condițiile și au restricționat pentru anumite audiențe alte 6,4 miliarde de reclame. O atenție deosebită a fost acordată unor practici abuzive în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi: exploatarea nevoii acute de produse precum măștile și dezinfectanții, publicarea reclamelor la tratamente false, monetizarea dezinformării online și promovarea plătită a unor surse de informații lipsite de credibilitate în detrimentul surselor de autoritate.

Citește mai mult:
searchenginejournal.com – Google’s Ads Safety Report: Malicious Behavior Increasing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *