Accent: O victorie temporară pentru Facebook

Plângerea anti-monopol depusă de Comisia Federală pentru Comerț din SUA (Federal Trade Commission) împotriva Facebook a fost respinsă de un judecător federal, decizie ce a propulsat Facebook la o valoare de piață de 1 trilion de dolari. Așa cum rezultă din motivarea deciziei, capetele de acuzare nu sunt temeinic fundamentate. Piața serviciilor de interacțiune socială online (Personal Social Networking Sites) este una neobișnuită, argumentează judecătorul J. E. Boasberg, iar autoritățile statului nu au putut furniza, deocamdată, un sistem coerent de măsurare a cotei de piață deținută de Facebook. Unitățile tradiționale de măsură, cum ar fi venitul sau numărul de unități vândute, nu sunt adecvate în context. Prin urmare, acuzațiile de monopol rămân „speculative”. Mai mult decât atât, nu există consens privind caracteristicile exacte ale pieței pe care operează compania; în funcție de definiția propusă, mediul concurențial al companiei Facebook este mai dens sau mai rarefiat.

Decizia dovedește că procesele antitrust îndreptate împotriva dinamicului și netradiționalului sector tehnologic nu se pot sprijini pe un cadru legislativ acoperitor. Legile anti-monopol americane vizează modul în care o companie acționează, nu modul în care aceasta este percepută. Comisia Federală pentru Comerț nu a reușit să demonstreze convingător că Facebook, prin acțiunile sale, a restricționat concurența. Cu toate acestea, cazul nu este pierdut, deoarece reprezentanții FTC au la dispoziție 30 de zile pentru a face o nouă plângere, aducând mai multe dovezi.

Citește mai mult:
gandul.ro – Democrație sau friendocrație
us.macmillan.com – BREAK ‘EM UP. Recovering Our Freedom from Big Ag, Big Tech, and Big Money

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *