Accent: Infodemia COVID-19 declanșează starea de urgență în comunicarea publică

Organizația Națiunilor Unite a lansat, pe 21 octombrie, campania#PledgetoPause, care îndeamnă utilizatorii rețelelor sociale să facă o pauză înainte de a distribui în mod reflex informațiile din mediul digital. Campania își propune să responsabilizeze utilizatorii rețelelor sociale, în contextul în care infodemia COVID-19 declanșează o „stare de urgență în domeniul comunicării publice”, după cum s-a exprimat Melissa Fleming, directorul de comunicare al ONU.Cercetările privind dezinformarea online arată că o soluție eficientă pentru a limita uriașul potențial de viralizare al știrilor false este să amânăm decizia de a apăsa butonul „share”. Pauza „de cinci secunde”, după cum ne sfătuiesc inițiatorii campaniei #PledgetoPause, are rolul de a ne permite să ne detașăm de emoțiile puternice declanșate de știrile false despre COVID-19, de a studia mai atent informațiile și de a le verifica, eventual, din alte surse. Respectarea acestei reguli simple de igienă digitală întrerupe lanțul de infectare. Știrile false au un potențial de viralizare de câteva ori mai mare decât informațiile adevărate și ajung astfel la mult mai mulți utilizatori. De aceea, orice intervenție care limitează caracterul lor contagios este binevenită.

Citește mai mult:
antifake.ro – Infodemia COVID-19 în România. O analiză a dezinformării în spațiul digital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *