Google a anunțat că urmează să introducă, în următorii doi ani, schimbări majore privind modalitățile de livrare a publicității pentru telefoanele care folosesc sistemul de operare Android. Google își propune să creeze noi instrumente de targetare în vederea afișării de reclame, asigurând în același timp mai multă intimitate utilizatorului. Cu această ocazie, Google se delimitează de practicile similare implementate deja de Apple, care au zguduit industria de profil anul trecut: „Ne dăm seama că alte platforme au urmat o abordare diferită privind confidențialitatea reclamelor, limitând direct tehnologiile folosite de dezvoltatorii software și agenții de publicitate. Credem că – fără a oferi mai întâi o cale alternativă de păstrare a confidențialității – astfel de abordări pot fi ineficiente și pot duce la rezultate mai proaste pentru confidențialitatea utilizatorilor și afacerile dezvoltatorilor.”
Schimbările vizează limitarea modului în care sunt partajate datele utilizatorilor cu aplicații dezvoltate de terțe părți, monitorizarea încrucișată a activității acestora de la o aplicație la alta, și colectarea insidioasă a datelor. Până acum, ecosistemul de publicitate online pentru telefoanele mobile a fost caracterizat de hiper-supraveghere. De exemplu, dispozitivelor Android li se atribuie un identificator unic („ID de publicitate”), care este folosit pentru a crea un profil complet, pe care dezvoltatorii de aplicații mobile îl pot folosi pentru targetarea cu reclame personalizate. Și utilizatorii produselor Apple erau la fel de expuși, cel puțin înainte de implementarea modificărilor din 2021. Compania colecta în mod automat datele clienților și analiza în detaliu ce citeau, achiziționau sau căutau aceștia pe telefonul mobil.
Citește mai mult:
theverge.com – Apple’s app tracking policy reportedly cost social media platforms nearly $10 billion
antifake.ro – Accent: Giganții digitali ne vând, în primul rând, publicitate
Thank you very much for sharing, I learned a lot from your article. Very cool. Thanks. nimabi