Accent: Algoritmii YouTube afectează informarea corectă

YouTube, platforma cu 2.3 miliarde  utilizatori la nivel global, continuă să aibă mari probleme în ceea ce priveşte gestionarea dezinformării, problematică pe care am abordat-o şi în alte ediţii Antifake. Cercetările realizate de Mozilla consolidează această perspectivă. În 2020, Mozilla Foundation a creat aplicația RegretsReporter, care a permis celor 37.380 de participanți voluntari să semnaleze în timp real conținutul problematic pe care îl întâlnesc pe YouTube.

Raportul rezultat arată că nu există un subiect predilect al dezinformării. Videoclipurile identificate se încadrează în diverse categorii, de la dezinformare cu privire la pandemia de COVID-19, până la subiecte politice, desene animate cu un conținut explicit, imagini violente, discurs care incită la ură și înșelătorii. Deși utilizatorii sunt de multe ori acuzați că răspândesc dezinformarea ca urmare a lipsei de discernământ, cercetarea Mozilla relevă că algoritmii YouTube au, şi ei, o contribuție majoră la amplificarea fenomenului. Astfel, 71% dintre clipurile video semnalate le-au fost recomandate automat utilizatorilor de către YouTube, chiar și în situații în care acestea încălcau standardele comunității.

În plus, analiza realizată de Mozilla confirmă suspiciunile mai vechi conform cărora platformele sociale, inclusiv YouTube, iau mai multe măsuri de limitare a dezinformării în spațiul anglofon decât în alte zone geografice. Aceasta în condiţiile în care, în țările unde engleza nu este limbă principală, au fost raportate cu 60% mai multe clipuri, iar conținutul înșelător cu privire la pandemia de COVID-19 a fost prevalent în special în alte limbi decât engleza.

Citește mai mult: https://www.jmir.org/“Down the Rabbit Hole” of Vaccine Misinformation on YouTube: Network Exposure Study

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *