Citește fact checking-ul integral aici.
Citește articolul complet aici.
Viteza cu care inteligența artificială va genera dezinformare de înaltă calitate va fi copleșitoare
Pe măsură ce inteligenta artificială generativă avansează, conținutul fals creat cu ajutorul ei ar putea da naștere unor campanii coordonate, bazate pe fabricarea unor întregi istorii sintetice/ alternative. Noua generație de motoare de căutare IA de la Microsoft și Google ar putea face ca astfel de conținuturi false să fie mai ușor de găsit și aproape imposibil de detectat de către utilizatori.
Un propagandist ar putea pur și simplu conecta știrile false la o poveste de fundal populară pe internet, complet fabricată, dar bine închegată și, în aparență, bine documentată, răspândind astfel o ficțiune care ar putea consuma energiile politice ale unei întregi țări. Puterea istoriilor alternative generate de inteligență artificială va consta în amestecul, pe o axa cronologică, a deepfake-urilor cu evenimente reale pentru a construi o poveste plauzibilă.
Pregătirea pentru combaterea acestui tip de conținut va necesita o varietate de strategii, inclusiv eforturi de alfabetizare media, metode îmbunătățite de detectare și reglementare. Cel mai promițător ar putea fi crearea unui standard care să stabilească proveniența oricărui conținut media, de exemplu, un istoric al locului în care a fost făcută o fotografie și toate modurile în care a fost editată să fie atașate fișierului inițial sub formă de metadate. O altă soluție ar putea include obligativitatea pentru aplicațiile care lucrează cu astfel de conținut de a atenționa utilizatorii de fiecare dată atunci când interacționează cu un conținut generat de IA, cum ar fi un deepfake.
Citește mai mult:
theatlantic.com – Conspiracy Theories Have a New Best Friend
Harvard.edu – Critical disinformation studies: History, power, and politics
Brookings.edu – Early thoughts on regulating generative AI like ChatGPT
Influencerul virtual, din ce în ce mai „real”
Influencerii virtuali generați de computer au conturi pe rețele sociale, urmăritori, fani și parteneriate cu importante branduri, la fel ca influencerii umani. Guggimon, un iepure alb cu dinți asemănători vampirilor, ce se auto-descrie ca fiind DJ și artist în domeniul modei, este un astfel de influencer virtual.
În China se estimează că industria de influencing virtual va depăși valoarea de 42 de miliarde de dolari până în 2030. În alte țări asiatice, cum ar fi Japonia sau Coreea de Sud, mărci precum Calvin Klein, Nike și Adidas s-au asociat cu celebrități digitale de top.
Amazon a anunțat de curând că a investit într-un un studio de design specializat în crearea de astfel de celebrități digitale. Paul Bernard, director de investiții la Amazon, a urmărit popularitatea în creștere a celebrităților digitale, considerând-o foarte potrivită pentru generațiile mai tinere.
Citește mai mult:
retailbrew.com – Amazon is leaning into virtual influencers to engage younger consumers
#Nu vom accepta niciodată agresiunea față de Ucraina
„Nu vom accepta niciodată ca o putere militară cu fantezii imperiale sa îşi trimită tancurile dincolo de o granița internațională,” a declarat recent Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, într-un discurs adresat Parlamentului Canadian, referindu-se la agresiunea Rusiei față de Ucraina.