Newsletterul GREEN ANTI-FAKE: Cinci strategii prin care jurnaliștii pot relata despre schimbările climatice

Descoperă întregul green fact checking aici.

Cinci strategii prin care jurnaliștii pot relata despre schimbările climatice

Andrew Revkin scrie despre schimbările climatice de zeci de ani, fiind unul dintre cei mai renumiți și experimentați jurnaliști de mediu din Statele Unite. Revkin propune cinci strategii prin care jurnaliștii și mass-media pot lupta împotriva dezinformării și promova acțiunile în favoarea mediului.
  1. Jurnaliștii trebuie să-și aleagă cu grijă cuvintele atunci când relatează despre schimbările climatice. Abordările „apocaliptice”, care urmăresc să atragă atenția, pot crea, în mod paradoxal, o stare de indiferență sau chiar de respingere în rândul cititorilor.
  2. Acțiunile în favoarea mediului sunt percepute într-o manieră favorabilă atunci când sunt prezentate din perspectiva avantajelor pentru indivizi și comunități.
  3. Este esențială crearea unei rețele de reporteri locali și regionali, care să poată relata de la fața locului evenimentele cu impact asupra climei. De asemenea, pentru a avea ecou, relatările jurnaliștilor locali ar trebui să accentueze ideile de echitate și justiție socială (împărțirea echitabilă a costurilor).
  4. Pentru a contracara informațiile false sau înșelătoare, este nevoie de consolidarea încrederii dintre jurnaliști și comunitățile deservite, proces care ia timp.
  5. Comunicarea pe teme legate de mediu și schimbări climatice are efect atunci când sunt implicați oamenii de știință.

Producția de Bitcoin – impact asupra mediului asemănător producției de carne de vită

Potrivit cercetătorilor de la University of New Mexico Albuquerque, impactul mineritului Bitcoin asupra climei al este comparabil cu cel al creșterii vitelor sau al consumului de benzină. Din cauza computerelor foarte specializate pe care le presupune mineritul criptomonedelor, cea mai mare parte a energiei electrice consumate provine din combustibili fosili, ceea ce contribuie la încălzirea globală. De exemplu, Mineritul Bitcoin consumă 121,36 terawați-oră pe an, ceea ce reprezintă mai mult decât consumă Argentina sau mai mult decât consumă la un loc companiile Google, Apple, Facebook și Microsoft.

Citește mai mult:
time.com – Bitcoin Could Be as Bad for the Planet as Beef

#MaiMultăAmbiție

„În ciuda progreselor înregistrate în anumite domenii, guvernele europene trebuie să fie mult mai ambițioase atunci când vine vorba de gestionarea schimbărilor climatice”- fragment din raportul recent al Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP).

1 thoughts on “Newsletterul GREEN ANTI-FAKE: Cinci strategii prin care jurnaliștii pot relata despre schimbările climatice

Lasă un răspuns

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.