Citește articolul complet aici.
Citește articolul complet aici.
Informații vitale despre siguranța noastră online
O componentă esențială a educației pentru media digitale se referă la capacitatea de a ne feri de fraudele online și cele realizate prin intermediul telefonului, de furtul datelor și al banilor, de tentativele de șantaj online și de alte pericole specifice mediului digital. Platforma sigurantaonline.ro reprezintă o sursă excelentă pentru informarea utilizatorilor de internet de toate vârstele cu privire la: cele mai frecvente tipuri de fraude, virușii informatici, atacurile de tip phishing și spear-phishing propagate pe email sau platforme de mesagerie, câștigurile false și multe altele.
Dispozitivele mobile pe care le deținem (smartphone, tabletă, laptop, etc.) reprezintă porți de intrare către datele bancare și informațiile personale, iar conectivitatea sporită între aplicațiile digitale ne supune riscurilor multiple. Potrivit statisticilor Directoratului național de Securitate Cibernetică, 90% dintre atacurile cibernetice sunt îndreptate împotrivita utilizatorilor individuali.
UE intenționează să sporească securitatea internetului și a altor rețele și sisteme informatice esențiale prin înființarea unui Centru de competențe în materie de securitate cibernetică pentru a pune în comun investițiile în cercetarea, tehnologia și dezvoltarea industrială în materie de securitate cibernetică. Noul organism, cu sediul la București, a organizat în luna iunie prima reuniune în format fizic a consiliului de conducere, compus din reprezentanți ai statelor membre (27 de membri), ai Comisiei Europene (2 membri) și ai Agenției Europene pentru Securitate Cibernetică – ENISA (1 observator permanent).
Citește mai mult:
monitorulapararii.ro – Strategia de securitate cibernetică a României 2022-2027
antifake.ro – Amprenta Digitală: Legătura dintre atacurile cibernetice și răspândirea informațiilor false
De unde se informează generația Z?
Instagram, dar mai ales TikTok, se dovedesc a fi aplicațiile preferate de tineri pentru a se informa. Vicepreședintele Google, Prabhakar Raghavan, a declarat recent că TikTok și Instagram nu mai sunt competitori doar pentru Youtube, ci afectează și alte servicii ale Google, precum Search și Maps. Generația Z preferă rețelele sociale și conținutul video, inclusiv pentru a căuta informații, în detrimentul clasicei funcții de căutare pusă la dispoziție de Google. Conform unui studiu intern (realizat pe utilizatori cu vârsta între 18-24 ani din SUA), la care a făcut referire vicepreședintele Google, 40% dintre tineri preferă să caute un loc unde să ia masa pe aplicații de social media, în defavoarea aplicațiilor Google. Dat fiind că această tendință se acutizează, gigantul tehnologic lucrează deja la o soluție pentru a indexa conținutul video de pe Instagram și TikTok în Google Search.
Citește mai mult:
www.techcrunch.com: Google exec suggests Instagram and TikTok are eating into Google’s core products, Search and Maps
www.antifake.ro: Cum a strâns TikTok un miliard de utilizatori
#Tinerii – #Ținte Principale ale Dezinformării
„Dezinformarea este o amenințare pentru tinerii din Europa și din Statele Unite, deoarece actorii dezinformării știu că tinerii se informează mai degrabă din mediul online și le cunosc obiceiurile de utilizare a diverselor platforme și canale online” – a declarat Stephanie Daher, cercetător al European Foundation for Democracy (EFD)
Antifake.ro – o inițiativă de educație digitală, conștientizare publică și combatere a dezinformării
În formula finanțată de German Marshall Fund of the United States (GMF), Bucharest Office, proiectul de educație digitală, conștientizare publică și combatere a dezinformării Antifake.ro se încheie după doi ani de apariții săptămânale și ad hoc. În perioada următoare, Antifake.ro își va continua existența cu ediții speciale – fact-checking-uri periodice pe teme de actualitate, precum războiul din Ucraina, schimbările climatice, criza energiei, pandemia de COVID-19. Vă invităm pe www.antifake.ro și pe pagina noastră de Facebook pentru a consulta toate newsletter-ele și celelalte produse de educație digitală realizate în acești doi ani. Pregătim, de asemenea, un raport care va sintetiza activitatea noastră din această perioadă, raport pe care vă invităm să îl citiți în ediția de săptămâna viitoare.